Re: Ελληνική Φιλοσοφία = Χριστιανική Προπαιδεία

19
LAPTONAS έγραψε:
βάλε εσύ το παιδί σου να διαβάσει Π.Δ. και εγώ θα το μεγαλώσω με μύθους και φιλοσοφικά κείμενα και βλέπουμε στη Πράξη τι ισχύει και τι δεν ισχύει.
Ώστε θα οδηγήσεις το παιδί σου να πάρει κατευθύνσεις από φιλοσοφικά κείμενα, που αποδεδειγμένα εμπεριέχουν αιρετικές θέσεις, και θα το διδάξεις να αποδοκιμάσει την Θεόπνευστη Παλαιά Διαθήκη; Πρέπει να ξέρεις φίλε, ότι σε αυτήν την περίπτωση διατρέχετε άμεσο πνευματικό κίνδυνο και εσύ και το παιδί σου.

Για αυτό φύλαξε τον εαυτό σου, το παιδί σου, και γενικά όσους μπορείς, να είναι μακριά από του πάνω Έλληνες φιλοσόφους, και γενικά από όλους τους προ Χριστού φιλοσόφους όλων των εθνών, και εγκολπωθείτε ανεπιφύλακτα την Θεόπνευστη Αγία Γραφή (Παλαιά και Καινή Διαθήκη), όπως αυτή μεταφέρεται ερμηνευτικά από την Ορθόδοξη Εκκλησία.

Οι δήθεν ύβρεις κατά του Ελληνισμού την Κυριακή της Ορθοδοξίας

20
Vassilis_1 έγραψε: Για αυτό φύλαξε τον εαυτό σου, το παιδί σου, και γενικά όσους μπορείς, να είναι μακριά από του πάνω Έλληνες φιλοσόφους, και γενικά από όλους τους προ Χριστού φιλοσόφους όλων των εθνών, και εγκολπωθείτε ανεπιφύλακτα την Θεόπνευστη Αγία Γραφή (Παλαιά και Καινή Διαθήκη), όπως αυτή μεταφέρεται ερμηνευτικά από την Ορθόδοξη Εκκλησία.
ΟΥΥ 666 κακιά φιλοσοφία ΟΥΥΥ 666 . :wizard:
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ελληνική Φιλοσοφία = Χριστιανική Προπαιδεία

21
Ένα παράδειγμα, από το βιβλίο του Αρχιμανδρίτου Επιφανίου Θεοδωρόπουλου «Άρθρα Μελέται Επιστολαί»
Άγιος Γρηγόριος:
Εν δε τη ια' Επιστολή αυτού προς Γρήγοριον τον Νύσσης αποκαλεί τας της θύραθεν σοφίας βίβλους «αλμυράς και απότους» και ελέγχει τον ομώνυμον φίλον, διότι ασχολείται περί αυτάς και αφήκε τας «ιεράς και ποτίμους βίβλους», δηλαδή τας Αγίας Γραφάς. Καλεί δ’ αυτόν όπως «εκνήψη οψέ γουν και προς εαυτόν επανέλθη» (Migne 37,41), όπερ και εποίησεν ούτος.
Πράγματι δίκιο έχεις Άγιε Γρηγόριε. Σχετικά με τη σοβαρή ενημέρωσή μας, είναι τελείως άχρηστοι οι αλμυροί βίβλοι της θύραθεν σοφίας. Μόνο οι Θεόπνευστοι Βίβλοι της Παλαιάς και της Καινής Διαθήκης, σαν το κρυστάλλινο και γάργαρο πόσιμο νερό, δημιουργούν ευχαρίστηση και περισσή απόλαυση.

Re: Ελληνική Φιλοσοφία = Χριστιανική Προπαιδεία

22
Vassilis_1 έγραψε: Ένα παράδειγμα, από το βιβλίο του Αρχιμανδρίτου Επιφανίου Θεοδωρόπουλου «Άρθρα Μελέται Επιστολαί»
Άγιος Γρηγόριος:
Εν δε τη ια' Επιστολή αυτού προς Γρήγοριον τον Νύσσης αποκαλεί τας της θύραθεν σοφίας βίβλους «αλμυράς και απότους» και ελέγχει τον ομώνυμον φίλον, διότι ασχολείται περί αυτάς και αφήκε τας «ιεράς και ποτίμους βίβλους», δηλαδή τας Αγίας Γραφάς. Καλεί δ’ αυτόν όπως «εκνήψη οψέ γουν και προς εαυτόν επανέλθη» (Migne 37,41), όπερ και εποίησεν ούτος.
Πράγματι δίκιο έχεις Άγιε Γρηγόριε. Σχετικά με τη σοβαρή ενημέρωσή μας, είναι τελείως άχρηστοι οι αλμυροί βίβλοι της θύραθεν σοφίας.
Αυτό το ξαναείπες δεν είναι νέο παράδειγμα και εξηγήθηκε δεν υποδηλώνει απαγόρευση, απλά ο Άγιος Γρηγόριος δυσανασχετεί επειδή ο Νύσσης εγκατέλειψε προσωρινά τις Αγίες Γραφές και όχι επειδή μετέχει της φιλοσοφίας. Δεν υπάρχει λόγος να παπαγαλίζεις .....

Δηλαδή ο Άγιος Νεκτάριος που χρησιμοποιεί την Ελληνική φιλοσοφία κάνει το ίδιο λάθος με τον Γρηγόριο Νύσση ; Το ίδιο και ο Γρηγόριος Παλαμάς ; Το ίδιο και όλοι οι υπόλοιποι άγιοι ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ελληνική Φιλοσοφία = Χριστιανική Προπαιδεία

23
Επίσης επιβεβαιώνεται και από τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο. Ιδού:
«τις δε Πλάτων;…Ούτος μεν ουν πάντα τον χρόνον ανήλωσε περί δόγματα στρεφόμενος ανόνητα και περιττά. Τι γαρ όφελος εκ του μαθείν ότι μυΐα η ψυχή του φιλοσόφου γίνεται; Όντως μυΐα, ουκ εις μυΐαν μετέπιπτεν, αλλ’ επέβαινε τη εν Πλάτωνι οικούσι ψυχή. Ποίας ταύτα ου ματαιολογίας; πόθεν δη τοιαύτα ληρείν επεβάλλετο; Ειρωνείας μεστός ην ο ανήρ και ζηλοτύπως προς άπαντας διακείμενος. Ώσπερ ουν φιλονεικών, μήτε οίκοθεν, μήτε παρ' ετέρου χρήσιμόν τι εισαγαγείν ούτω παρά μεν ετέρου την μετεμψύχωσιν εδέξατο, παρά δε εαυτού την πολιτείαν εισήγαγεν, ένθα τα πολλής αισχρότητος γέμοντα ενομοθέτησε…» (Ε. Π. Migne 60, 260-261).
Και ως είναι φυσικό οι πλάνες του Πλάτωνα αναθεματίστηκαν από την Ορθόδοξη Εκκλησία:
(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.

Re: Ελληνική Φιλοσοφία = Χριστιανική Προπαιδεία

24
Vassilis_1 έγραψε:Επίσης επιβεβαιώνεται και από τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο. Ιδού:
«τις δε Πλάτων;…Ούτος μεν ουν πάντα τον χρόνον ανήλωσε περί δόγματα στρεφόμενος ανόνητα και περιττά. Τι γαρ όφελος εκ του μαθείν ότι μυΐα η ψυχή του φιλοσόφου γίνεται; Όντως μυΐα, ουκ εις μυΐαν μετέπιπτεν, αλλ’ επέβαινε τη εν Πλάτωνι οικούσι ψυχή. Ποίας ταύτα ου ματαιολογίας; πόθεν δη τοιαύτα ληρείν επεβάλλετο; Ειρωνείας μεστός ην ο ανήρ και ζηλοτύπως προς άπαντας διακείμενος. Ώσπερ ουν φιλονεικών, μήτε οίκοθεν, μήτε παρ' ετέρου χρήσιμόν τι εισαγαγείν ούτω παρά μεν ετέρου την μετεμψύχωσιν εδέξατο, παρά δε εαυτού την πολιτείαν εισήγαγεν, ένθα τα πολλής αισχρότητος γέμοντα ενομοθέτησε…» (Ε. Π. Migne 60, 260-261).
Ουδείς τέλειος φίλε μου. Αλλά για να σου πω και την προσωπική μου άποψη, ο Άγιος Χρυσόστομος κατέκρινε τον Πλάτωνα για απόψεις του 427 π.Χ. - 347 π.Χ.

Έπειτα ο Πλάτωνας δεν γράφει αποκλειστικά για μετεμψύχωση, αφού από το λόγο του Σωκράτη φαίνεται ότι πίστευε και στην αιώνια μετά θάνατο ζωή. Σε κάθε περίπτωση από που να γνωρίζει ; αφού ο Χριστός δεν είχε γεννηθεί τότε ώστε να αποκαλύψει την αλήθεια. Μήπως ήξεραν άλλοι με βεβαιότητα ;
Vassilis_1 έγραψε: Και ως είναι φυσικό οι πλάνες του Πλάτωνα αναθεματίστηκαν από την Ορθόδοξη Εκκλησία:
(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.
Εδώ ψεύδεσαι συκοφαντώντας ταυτόχρονα και τον Πλάτωνα και την Εκκλησία μας. Δεν φταίει ο Πλάτωνας , ούτε η φιλοσοφία επειδή κάποιοι λάμβαναν τα μυθικά πλάσματα της μυθολογίας ως αληθινά. Ούτε η εκκλησία καταδικάζει τον Πλάτωνα αλλά διαχωρίζει εκείνους που πίστευαν στα μυθικά πλάσματα ως αληθινά και τους αφορίζει.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ελληνικῆ φιλοσοφία παιδαγωγός τῶν Ἑλλήνων πρὸς τὸν χριστιανισμὸν

25
LAPTONAS έγραψε:
Ουδείς τέλειος φίλε μου. Αλλά για να σου πω και την προσωπική μου άποψη...
Όχι δεν μου χρειάζεται η δική σου άποψη φίλε LAPTONAS. Για το ότι ο Πλάτων δεχόταν την μετεμψύχωση και άλλες αιρετικές πλάνες, με καλύπτουν οι ντοκουμενταρισμένες θέσεις του διαδικτύου και του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου.
Vassilis_1 έγραψε: Και ως είναι φυσικό οι πλάνες του Πλάτωνα αναθεματίστηκαν από την Ορθόδοξη Εκκλησία:
(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.
LAPTONAS έγραψε:

Εδώ ψεύδεσαι συκοφαντώντας ταυτόχρονα και τον Πλάτωνα και την Εκκλησία μας
Το της Ορθόδοξης Εκκλησίας κείμενο είναι ξεκάθαρο. Αναθεματίζει αυτούς που δέχονται τις αιρετικές Πλατωνικές ιδέες (=περί μετεμψύχωσης, για το ότι ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα κλπ.), ως αληθείς.

Re: Ελληνικῆ φιλοσοφία παιδαγωγός τῶν Ἑλλήνων πρὸς τὸν χριστιανισμὸν

26
Άρα τις ορθές ιδέες των Ελλήνων δεν τις αναθεματίζει αλλά μόνο εκείνες που θεωρούνται λάθος. Άρα πάλι στα λόγια μου έρχεσαι.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Άγιος Νεκτάριος : Ελληνικῆ φιλοσοφία παιδαγωγός τῶν Ἑλλήνων πρὸς τὸν χριστιανισμὸν

27
(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
«Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη Ορθοδόξω και Καθολική Εκκλησία, περί τε ψυχών ανθρωπίνων και ουρανού και γης και των άλλων κτισμάτων, αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν, ανάθεμα.
Τοις την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις… (και πιστεύουσι μετεμψυχώσεις ή μη δεχομένοις ανάστασιν και ανταπόδοσιν), ανάθεμα.
Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίαις επομένοις και ως αληθέσι πιστεύουσι και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις εγκειμένοις, ώστε και ετέρους ποτέ μεν λάθρα ποτέ δε φανερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως, ανάθεμα.
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.
Τοις δεχομένοις και παραδιδούσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ. ), δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύουσι και ετέροις αιωνίας καταδίκης προξένους γινομένοις, ανάθεμα»
Μετά από αυτά τα συνεχή αναθέματα της Ορθόδοξης Εκκλησίας, εναντίον των αιρετικών πλανών που εμπεριέχονται στην αρχαιοελληνική φιλοσοφία, το συμπέρασμα που βγαίνει είναι αυτό: Μακριά από τις βίβλους της αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας, που με τις διάσπαρτες αιρετικές πλάνες της, υπάρχει άμεσος κίνδυνος να μολυνθούμε από αυτές, με επακόλουθο, ό,τι το πιό τραγικό, να γίνουμε δηλαδή αιρετικοί.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Eλληνισμός-Χριστιανισμός”

cron