Σελίδα 8 από 8

Re: Περί των λεγομένων «Σιβυλλικών χρησμών».

Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2014, 16:02
από Μακεδνός
LAPTONAS έγραψε:Από ότι λένε οι διάφορες αναφορές, αυτή η πρόταση έχει προκύψει από το Πλούταρχο ο οποίος χρησιμοποιεί το Πλάτωνα για να πει αυτά. Είτε δηλαδή υπάρχει στο Πλούταρχο κάπου ακριβώς όπως την αναφέρουν, είτε είναι συνένωση του Πλάτωνα + Πλούταρχου, νοηματική δηλαδή ερμηνεία και όχι αυστηρή μεταφορά-μετάφραση.


Και που υπάρχει αυτό ακριβώς στον Πλούταρχο παρακαλώ;Εγώ δεν το βρίσκω στο έργο του Πλουτάρχου,Βίοι Παράλληλοι,Αλκιβιάδης(Τόμος 3ος)
http://el.wikisource.org/wiki/%CE%92%CE ... E%B7%CF%82




LAPTONAS έγραψε:Όπως αναφέρει ο Πλούταρχος, το μαντείο αυτό ήταν
θεματοφύλακας αρχαιοτάτης μυστικής προφητείας περί της μελλούσης γεννήσεως υιού
του Απόλλωνα ο οποίος έμελλε να επαναφέρει την βασιλεία της δικαιοσύνης επί της
γης,
Και πάλι παρακαλώ να μου δώσεις την πηγή,δλδ το έργο του Πλουτάρχου,στο οποίο αναφέρεται.Αλλά ακόμα και εάν μιλούσε για υιό του Απόλλωνα,από και ως που θεωρείται υιός του Απόλλων ο Ιησούς Χριστός;;;Το πιο πιθανό είναι να εννοεί τον Ασκληπιό,αν ισχύουν τα λεγόμενα.

LAPTONAS έγραψε:αυτός δε είναι ο διδάσκαλος, για τον οποίο μιλούσε ο Σωκράτης προς τον
Αλκιβιάδη συμβουλεύοντας τον να αναβάλει την θυσία μέχρι της ελεύσεως αυτού του
υιού του Θεού, από τον οποίο θα μάθουμε πως θα συμπεριφερόμαστε στους ανθρώπους
και στον Θεό. «Ω Αλκιβιάδη,
μηδέν αιτού τους θεούς. Αναμείνωμεν έως αν εξ ουρανού τις απεσταλμένος έλθη και
διδάξη ημάς πως δει διακείσθαι προς θεούς και ανθρώπους και ελπίσωμεν ότι η
(παρά της θείας χάριτος) ημέρα της αποστολής εκείνης ήξει ου δια μακρού»
(Πλάτ. Αλκιβ. Δεύτε. Ιγ-ιδ΄)
:slap Φίλε μου ας είμαστε λίγο σοβαροί.Σε κανένα πρωτότυπο αρχαίο κείμενο του διαλόγου Αλκιβιάδης ΙΙ δεν αναφέρεται και δεν υπάρχει η υπογραμμισμένη φράση,αναμένοντας κάποιον εξ ουρανού.Μπορείς να το ψάξεις στο διαδίκτυο όπου θέλεις,αν και σου έφερα 2 πηγές στην προηγούμενη απάντησή μου.Είναι γελοίο να υποστηρίζεται κάτι τέτοιο.
Σωκρατης (απο τον Πλουταρχο και Πλάτ. Αλκιβ. Δεύτε. Ιγ-ιδ΄)
ο Σωκρατης προς τον Αλκιβιάδη συμβουλεύοντας τον να αναβάλει την θυσία μέχρι της ελεύσεως αυτού του υιού του Θεού, από τον οποίο θα μάθουμε πως θα συμπεριφερόμαστε στους ανθρώπους και στον Θεό.
«Ω Αλκιβιάδη, μηδέν αιτού τους θεούς. Αναμείνωμεν έως αν εξ ουρανού τις απεσταλμένος έλθη και διδάξη ημάς πως δει διακείσθαι προς θεούς και ανθρώπους και ελπίσωμεν ότι η (παρά της θείας χάριτος) ημέρα της αποστολής εκείνης ήξει ου δια μακρού» (Πλάτ. Αλκιβ. Δεύτε. Ιγ-ιδ΄)
σχετικά με αυτά (που είναι περισσότερο στο θέμα μας) τι γνώμη έχεις ;

Ο Άγιος Κωνσταντίνος επίσης, καθώς και ο Επίσκοπος Ευσέβιος (ο οποίος υπήρξε διευθυντής του μεγαλύτερου εργαστηρίου αντιγραφής χειρογράφων της εποχής του, και σοβαρός και σε βάθος μελετητής της ελληνικής γραμματείας, οπότε γνωρίζει πολύ καλά τις πηγές που αναφέρει), επισημαίνουν ότι "η προφητεία της Ερυθραίας δεν αποτελεί πλαστογράφηση κάποιου ανθρώπου μέσα από την Εκκλησία, διότι τα βιβλία της μεταφράστηκαν από τον Κικέρωνα στην λατινική γλώσσα πριν από την Έλευση του Χριστού".
Πρέπει επίσης να τονιστεί πως ο Άγιος Κωνσταντίνος, παρόλο που είχε πάρει αρκετά Χριστιανικά Στοιχεία κατά την διαπαιδαγώγησή του από την μητέρα του την Αγία Ελένη, εντούτοις ασπαζόταν από μικρή ηλικία την πατρώα ελληνική θρησκεία των ειδώλων. Ωθήθηκε όμως πολύ έντονα προς την Χριστιανική Πίστη, όταν ανέγνωσε μία συλλογή των Σιβυλλικών χρησμών, η οποία εφυλάσσετο στην Βασιλική Βιβλιοθήκη της Ρώμης.
Προτού ακόμα γίνει Χριστιανός, είχε πει πως "η Σίβυλλα Προεφήτευσε την Έλευση του Ιησού Χριστού επί της Γης, αλλά και γενικότερα προφήτευε σε όσους την είχαν ανάγκη, με την βοήθεια του θεού Απόλλωνος".
Τα έχουμε ξαναπεί αυτά και δεν θα καθίσω να ασχοληθώ με πλαστογραφίες Εβραίων,Ιουδαίων και Χριστιανών από την στιγμή που ακόμα και χριστιανικές πηγές παραδέχονται την πλαστογράφηση τους και τα λοιπά.
http://exprotestant.blogspot.gr/2013/12 ... ost_8.html
http://exprotestant.blogspot.gr/2013/12 ... ost_9.html

Re: Περί των λεγομένων «Σιβυλλικών χρησμών».

Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2014, 17:28
από LAPTONAS
coolare λίγο, όπως το ερευνάς εσύ, έτσι το ερευνάω και εγώ, δεν ισχυρίστηκα ότι ντε και καλά έτσι ακριβώς όπως είναι τα λέει ο παραπάνω συγγραφέας.
Μακεδνός έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:Από ότι λένε οι διάφορες αναφορές, αυτή η πρόταση έχει προκύψει από το Πλούταρχο ο οποίος χρησιμοποιεί το Πλάτωνα για να πει αυτά. Είτε δηλαδή υπάρχει στο Πλούταρχο κάπου ακριβώς όπως την αναφέρουν, είτε είναι συνένωση του Πλάτωνα + Πλούταρχου, νοηματική δηλαδή ερμηνεία και όχι αυστηρή μεταφορά-μετάφραση.


Και που υπάρχει αυτό ακριβώς στον Πλούταρχο παρακαλώ;Εγώ δεν το βρίσκω στο έργο του Πλουτάρχου,Βίοι Παράλληλοι,Αλκιβιάδης(Τόμος 3ος)
http://el.wikisource.org/wiki/%CE%92%CE ... E%B7%CF%82
Από ότι είδα, δεν το αναφέρει αυτολεξεί, ούτε βρήκα κάποια σχετική αναφορά. Ο συγκεκριμένος συγγραφέας εξάλλου θέτει το ζήτημα εξ αρχής ως εξής : "Έρχομαι όμως τώρα να σας απαντήσω και στο τελευταίο ερώτημά σας, σχετικά με τις προ Χριστού Προφητείες, καθώς επίσης και τα κρυμμένα αρχεία του Βατικανού και του Αγίου Όρους. " Συνεπώς δε ξέρω περί τι ακριβώς μιλάει. Πάντως κι εγώ συμφωνώ ότι δεν μπορεί να βρεθεί αυτολεξεί η βιβλιογραφία που δίνει.
Μακεδνός έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:Όπως αναφέρει ο Πλούταρχος, το μαντείο αυτό ήταν
θεματοφύλακας αρχαιοτάτης μυστικής προφητείας περί της μελλούσης γεννήσεως υιού
του Απόλλωνα ο οποίος έμελλε να επαναφέρει την βασιλεία της δικαιοσύνης επί της
γης,
Και πάλι παρακαλώ να μου δώσεις την πηγή,δλδ το έργο του Πλουτάρχου,στο οποίο αναφέρεται.Αλλά ακόμα και εάν μιλούσε για υιό του Απόλλωνα,από και ως που θεωρείται υιός του Απόλλων ο Ιησούς Χριστός;;;Το πιο πιθανό είναι να εννοεί τον Ασκληπιό,αν ισχύουν τα λεγόμενα.
Αυτά δεν είναι δικά μου, (όπως σου είπα έτσι λένε οι διάφορες αναφορές) συνεπώς είναι κουτό να μου ζητάς πηγή. Πάντως στα δύο έργα Πλάτωνος Αλκιβιάδη και Πλούταρχου ούτε εγώ βρήκα αυτολεξεί αυτή την φράση, οφείλω να το παραδεχτώ.

Η βιβλιογραφία λοιπόν που δίνει είναι ιγ' Πλάτωνος Αλκιβιάδης = δηλαδή 13. Άρα πιθανόν να εννοεί άγνωστα χειρόγραφα αφού αυτά που έχουμε στα χέρια μας ξεκινάνε από 138-151. Συνεπώς το 13 δεν υπάρχει στη διάθεση μας.

Αυτά λέει υπάρχουν υποτίθεται εδώ (και όπως ξέρεις έχουμε καταλήξει πάνω σε αυτό το ζήτημα ότι πρέπει να πάμε στις βιβλιοθήκες αυτές να τα δούμε με τα μάτια μας ή με κάποιο άλλο τρόπο):

α΄. Διονυσίου 167 (Άγιον Όρος), φ. 151α΄, Πλάτων
β΄. Biblioteca Apostolica Vaticana Vat. Gr. 1198 (Βατικανό), φ. 66β΄, Θουκιδίδης
γ΄. Ιβήρων 386 (Άγιον Όρος), φ. 174α΄, Πλάτων
δ΄. Σινά 1189, φ. 7β΄, Πλάτων
ε΄. Διονυσίου 281 (Άγιον Όρος), φ. 103α΄, Χίλων
στ΄. Richard Bentleii Epistola, σελ. 7 - 8, Θουκυδίδης Πλούταρχος
ζ΄. Σινά 327, φ. 235β΄, Πλούταρχος.
Μακεδνός έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:αυτός δε είναι ο διδάσκαλος, για τον οποίο μιλούσε ο Σωκράτης προς τον
Αλκιβιάδη συμβουλεύοντας τον να αναβάλει την θυσία μέχρι της ελεύσεως αυτού του
υιού του Θεού, από τον οποίο θα μάθουμε πως θα συμπεριφερόμαστε στους ανθρώπους
και στον Θεό. «Ω Αλκιβιάδη,
μηδέν αιτού τους θεούς. Αναμείνωμεν έως αν εξ ουρανού τις απεσταλμένος έλθη και
διδάξη ημάς πως δει διακείσθαι προς θεούς και ανθρώπους και ελπίσωμεν ότι η
(παρά της θείας χάριτος) ημέρα της αποστολής εκείνης ήξει ου δια μακρού»
(Πλάτ. Αλκιβ. Δεύτε. Ιγ-ιδ΄)
:slap Φίλε μου ας είμαστε λίγο σοβαροί.Σε κανένα πρωτότυπο αρχαίο κείμενο του διαλόγου Αλκιβιάδης ΙΙ δεν αναφέρεται και δεν υπάρχει η υπογραμμισμένη φράση,αναμένοντας κάποιον εξ ουρανού.Μπορείς να το ψάξεις στο διαδίκτυο όπου θέλεις,αν και σου έφερα 2 πηγές στην προηγούμενη απάντησή μου.Είναι γελοίο να υποστηρίζεται κάτι τέτοιο.
Δηλαδή θέλεις να μου πεις τώρα ότι έχεις ελέγξει τα πρωτότυπα ; Δε μου τα στέλνεις να τα μελετήσω και εγώ ; :happy2 Πάντως κι εμένα γελοίο μου φαίνεται να υποστηρίζεται κάτι τέτοιο βάσει των κειμένων που έχουμε στα χέρια μας, δηλαδή είναι εντελώς αντιεπιστημονικό, εφόσον δεν μπορούμε να τα βρούμε για να το διαπιστώσουμε οι ίδιοι. . .
Μακεδνός έγραψε:
σχετικά με αυτά (που είναι περισσότερο στο θέμα μας) τι γνώμη έχεις ;

Ο Άγιος Κωνσταντίνος επίσης, καθώς και ο Επίσκοπος Ευσέβιος (ο οποίος υπήρξε διευθυντής του μεγαλύτερου εργαστηρίου αντιγραφής χειρογράφων της εποχής του, και σοβαρός και σε βάθος μελετητής της ελληνικής γραμματείας, οπότε γνωρίζει πολύ καλά τις πηγές που αναφέρει), επισημαίνουν ότι "η προφητεία της Ερυθραίας δεν αποτελεί πλαστογράφηση κάποιου ανθρώπου μέσα από την Εκκλησία, διότι τα βιβλία της μεταφράστηκαν από τον Κικέρωνα στην λατινική γλώσσα πριν από την Έλευση του Χριστού".
Πρέπει επίσης να τονιστεί πως ο Άγιος Κωνσταντίνος, παρόλο που είχε πάρει αρκετά Χριστιανικά Στοιχεία κατά την διαπαιδαγώγησή του από την μητέρα του την Αγία Ελένη, εντούτοις ασπαζόταν από μικρή ηλικία την πατρώα ελληνική θρησκεία των ειδώλων. Ωθήθηκε όμως πολύ έντονα προς την Χριστιανική Πίστη, όταν ανέγνωσε μία συλλογή των Σιβυλλικών χρησμών, η οποία εφυλάσσετο στην Βασιλική Βιβλιοθήκη της Ρώμης.
Προτού ακόμα γίνει Χριστιανός, είχε πει πως "η Σίβυλλα Προεφήτευσε την Έλευση του Ιησού Χριστού επί της Γης, αλλά και γενικότερα προφήτευε σε όσους την είχαν ανάγκη, με την βοήθεια του θεού Απόλλωνος".
Τα έχουμε ξαναπεί αυτά και δεν θα καθίσω να ασχοληθώ με πλαστογραφίες Εβραίων,Ιουδαίων και Χριστιανών από την στιγμή που ακόμα και χριστιανικές πηγές παραδέχονται την πλαστογράφηση τους και τα λοιπά.
http://exprotestant.blogspot.gr/2013/12 ... ost_8.html
http://exprotestant.blogspot.gr/2013/12 ... ost_9.html
Μα αυτά είναι στο θέμα μας (Οι Σίβυλλες), τα άλλα σχετικά με τον Σωκράτη+Αλκιβιάδη δεν σχετίζονται τόσο. Όχι ότι έκανες κακά που το επισήμανες, αλλά πάνω στις Σίβυλλες είναι το λογικό ότι πρέπει να τοποθετηθείς που είναι το αντικείμενο του θέματος.

Σχετικά με τον exprotestant εξ αρχής αυτά που τοποθέτησε συζητάμε, οπότε δε χρειάζεται να ξαναβάζεις τα ίδια. Ούτε πρέπει να τα αντιμετωπίζεις δογματικά, τάχα ότι όλοι οι χριστιανοί τα παραδέχονται ή δεν τα παραδέχονται. Σε αυτά τα ζητήματα υπάρχει κατάθεση πολλών απόψεων. Στο αν θα καθίσεις ή όχι , δεν σε υποχρεώνει κανείς, όπως ξέρεις.

Εγώ τα τοποθετώ ώστε να υπάρχει βιβλιογραφική αναφορά, και από εκεί και έπειτα , όποιος θέλει βουτάει και ψάχνει.

Re: Περί των λεγομένων «Σιβυλλικών χρησμών».

Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2014, 21:08
από Μακεδνός
LAPTONAS έγραψε:coolare λίγο, όπως το ερευνάς εσύ, έτσι το ερευνάω και εγώ, δεν ισχυρίστηκα ότι ντε και καλά έτσι ακριβώς όπως είναι τα λέει ο παραπάνω συγγραφέας.
Χαλαρός είμαι φίλε.δεν είπα και τίποτα,μην ανησυχείς.

Από ότι είδα, δεν το αναφέρει αυτολεξεί, ούτε βρήκα κάποια σχετική αναφορά. Ο συγκεκριμένος συγγραφέας εξάλλου θέτει το ζήτημα εξ αρχής ως εξής : "Έρχομαι όμως τώρα να σας απαντήσω και στο τελευταίο ερώτημά σας, σχετικά με τις προ Χριστού Προφητείες, καθώς επίσης και τα κρυμμένα αρχεία του Βατικανού και του Αγίου Όρους. " Συνεπώς δε ξέρω περί τι ακριβώς μιλάει. Πάντως κι εγώ συμφωνώ ότι δεν μπορεί να βρεθεί αυτολεξεί η βιβλιογραφία που δίνει.
Χαίρομαι λοιπόν που συμφωνούμε ότι δεν μπορεί να βρεθεί αυτολεξεί διότι πρέπει να ερευνάμε σωστά.
Μακεδνός έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:Όπως αναφέρει ο Πλούταρχος, το μαντείο αυτό ήταν
θεματοφύλακας αρχαιοτάτης μυστικής προφητείας περί της μελλούσης γεννήσεως υιού
του Απόλλωνα ο οποίος έμελλε να επαναφέρει την βασιλεία της δικαιοσύνης επί της
γης,
. Πάντως στα δύο έργα Πλάτωνος Αλκιβιάδη και Πλούταρχου ούτε εγώ βρήκα αυτολεξεί αυτή την φράση, οφείλω να το παραδεχτώ.

Δηλαδή θέλεις να μου πεις τώρα ότι έχεις ελέγξει τα πρωτότυπα ; Δε μου τα στέλνεις να τα μελετήσω και εγώ ; :happy2 Πάντως κι εμένα γελοίο μου φαίνεται να υποστηρίζεται κάτι τέτοιο βάσει των κειμένων που έχουμε στα χέρια μας, δηλαδή είναι εντελώς αντιεπιστημονικό, εφόσον δεν μπορούμε να τα βρούμε για να το διαπιστώσουμε οι ίδιοι. . .


Πλάτων-Αλκιβιάδης ΙΙ
http://www.hellenicaworld.com/Greece/Li ... adis2.html
http://remacle.org/bloodwolf/philosophe ... e2grec.htm


Πλουτάρχου Βίοι Παράλληλοι
Σελίδα 232 αν θυμάμαι καλά
http://books.google.gr/books?id=1aEMAAA ... &q&f=false



http://www.mikrosapoplous.gr/anc_texts/texts_plut.html
http://el.wikisource.org/wiki/%CE%92%CE ... E%BF%CE%B9

http://invenio.lib.auth.gr/search?ln=el ... gyroupolis

Σε νεοεληνική απόδοση εδώ: http://anemi.lib.uoc.gr/metadata/0/d/7/ ... 000347.tkl

Re: Περί των λεγομένων «Σιβυλλικών χρησμών».

Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2014, 21:18
από LAPTONAS
Δεν έπιασες το λογοπαίγνιο, αυτά δεν είναι τα πρωτότυπα χειρόγραφα όπως καταλαβαίνεις αλλά όσα σώθηκαν μετά από τις αλλεπάλληλες αντιγραφές δυόμισι χιλιετηρίδων. Τα αρχαιότερα αντίγραφα βρίσκονται σε βιβλιοθήκες καλά φυλαγμένα είτε στο Άγιο Όρος, είτε στο Βατικανό είτε στο Όρος Σινά. Πολλά έργα (ακόμα και του Πλάτωνος, όπως και των Σίβυλλων κτλ) είναι ημιτελή, ή συμπληρώθηκαν από άλλους, και επίσης υπάρχουν σκόρπια αποσπάσματα εδώ και εκεί κτλ (γιαυτό και η σύγχυση) οπότε είναι κάπως δύσκολο να διάβασες τα πρωτότυπα. :cooll

Να ερευνάμε λοιπόν σωστά, αλλά επίσης να ερευνάμε το θέμα μας -> Σίβυλλες.

Re: Περί των λεγομένων «Σιβυλλικών χρησμών».

Δημοσιεύτηκε: 06 Απρ 2014, 23:55
από Μακεδνός
LAPTONAS έγραψε:Δεν έπιασες το λογοπαίγνιο, αυτά δεν είναι τα πρωτότυπα χειρόγραφα όπως καταλαβαίνεις αλλά όσα σώθηκαν μετά από τις αλλεπάλληλες αντιγραφές δυόμισι χιλιετηρίδων. Τα αρχαιότερα αντίγραφα βρίσκονται σε βιβλιοθήκες καλά φυλαγμένα είτε στο Άγιο Όρος, είτε στο Βατικανό είτε στο Όρος Σινά. Πολλά έργα (ακόμα και του Πλάτωνος, όπως και των Σίβυλλων κτλ) είναι ημιτελή, ή συμπληρώθηκαν από άλλους, και επίσης υπάρχουν σκόρπια αποσπάσματα εδώ και εκεί κτλ (γιαυτό και η σύγχυση) οπότε είναι κάπως δύσκολο να διάβασες τα πρωτότυπα. :cooll
Ααα οκ μπερδεύτηκα φίλε μου,νόμιζα ότι εννοούσες το αρχαίο κείμενο.Ε ναι το να βρει κανείς τα πρωτότυπα πρωτότυπα είναι λιγάκι δύσκολο εκτός και αν τα έχει καμιά βιβλιοθήκη ή κάπου αλλού ηλεκτρονικά.Αν είχα τα πρωτότυπα χειρόγραφα φίλε μου θα άνοιγα βιβλιοθήκη ή μουσείο για να μπορεί να τα δει όλος ο κόσμος και να τα μελετήσει.

Ο Πύργος της Βαβέλ

Δημοσιεύτηκε: 30 Σεπ 2015, 00:41
από LAPTONAS
Χρησιμοποιούν οι Άγιοι τις Σίβυλλες για να στηρίξουν τις θέσεις τους πάνω σε θεολογικά ζητήματα ;

Διαβάζουμε ένα χωρίο στο οποίο κάνει αναφορά ο Άγιος Θεόφιλος ο Ιερομάρτυρας Επίσκοπος Καισαρείας http://www.saint.gr/3844/saint.aspx σχετικά με τον Πύργο της Βαβέλ στην επιστολή του "προς Αυτόλυκο".

Λέει λοιπόν ότι περί του γεγονότος αυτού μαθαίνουμε από τη Σίβυλλα (οι Σίβυλλες ήταν Ελληνίδες με προφητικό χάρισμα)

Σίβυλλα μὲν οὕτως σεσήμακεν , κατ - αγγέλλουσα ὀργὴν τῷ κόσμῳ μέλλειν ἔρχεσθαι . Ἔφη δὲ οὕτως · Ἀλλ ' ὁπόταν μεγάλοιο θεοῦ τελέωνται ἀπειλαί , ἅς ποτ ' ἐπηπείλησε βροτοῖς , ὅτε πύργον ἔτευξαν χώρῃ ἐν Ἀσσυρίῃ . ὁμόφωνοι δ ' ἦσαν ἅπαντες , καὶ βούλοντ ' ἀναβῆναι εἰς οὐρανὸν ἀστερόεντα . αὐτίκα δ ' ἀθάνατος μεγάλην ἐπέθηκεν ἀνάγκην πνεύμασιν · αὐτὰρ ἔπειτ ' ἄνεμοι μέγαν ὑψόθι πύργον · ίψαν καὶ θνητοῖσιν ἐπ ' ἀλλήλοις ἔριν ὦρσαν . αὐτὰρ ἐπεὶ πύργος τ ' ἔπεσεν , γλῶσσαί τ ' ἀνθρώπων εἰς πολλὰς θνητῶν ἐμερίσθησαν διαλέκτους καὶ τὰ ἑξῆς . ταῦτα μὲν οὖν ἐγενήθη ἐν γῇ Χαλδαίων . http://khazarzar.skeptik.net/pgm/PG_Mig ... olycum.pdf

Κατά το Θεόφιλο ο Πύργος της Βαβέλ κατασκευάστηκε στην γη των Ασσυρίων, όπου τότε ήταν όλοι ομόφωνοι. Σκοπός τους ήταν αν ανέβουν τόσο ψηλά όσο τα αστέρια.... αλλά έπειτα από μεγάλους άνεμους ο μέγας πύργο έπεσε και από τότε οι άνθρωποι μοιράστηκαν σε διαλέκτους.