emman έγραψε:Γιατί πρέπει να είναι 18 για να μπορεί απο μόνος του να αποφασίσει.
εδω θα διαφωνισω γιατι το μυστηριο της ορθοδοξης βαπτισης δεν ειναι μονο οτι γινομαστε στα χαρτια χριστιανοι αλλα παιρνουμε την αγια φωτιση και το αγιο μυρο γινομαστε χριστιανοι εκ αγιου πνευματος κα οχι μονο δια λογου.....αυτο δεν μας δειχνουν και οι φωτο? οσο μικροτεροι τοσο καλυτερα.....εκτος και αν δεν γνωριζουμε τι ειναι το μυστηριο του βαπτισματος.......1. Τά Μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας δέν εἶναι ἁπλές θρησκευτικές τελετές, ἀλλά τρόποι μέ τούς ὁποίους ὁ ἄνθρωπος συμμετέχει στή ζωή τοῦ θεοῦ καί ὑπερβαίνει τά ὅρια τῆς κτιστῆς, φθαρτῆς καί ἁμαρτωλῆς ὑπάρξεώς του. Ζεῖ ἐν θεῶ, ἑνωμένος μέ τόν θεό διά τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Διδακτικώτατα ἀναπτύσσεται τό θέμα αὐτό στούς λόγους τοῦ Ὁσίου Πατέρα μᾶς Νικολάου τοῦ Καβάσιλα ἀπό τή θεσσαλονίκη πού ἔζησε τό 14ο αἰώνα «Περί τῆς ἐν Χριστῷ ζωῆς». Παραθέτουμε μία παράγραφο ἀπό τόν Πρῶτο λόγον του στήν ὁποία ἀναφέρει ὅτι τό καθένα ἀπό τά ἱερά Μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας μᾶς εἶναι ἡ πύλη τοῦ Οὐρανοῦ:
«Διά τῶν Ἱερῶν Μυστηρίων, σάν μέσα ἀπό παράθυρα, ὁ «Ἥλιος τῆς Δικαιοσύνης» εἰσέρχεται στόν σκοτεινό τοῦτο κόσμο καί νεκρώνει τήν ζωή τῆς ἁμαρτίας, πού εἶναι σύστοιχη μέ τοῦτο τόν κόσμο, καί ἀνασταίνει τήν ζωή τοῦ Πνεύματος, πού εἶναι ὑπερκόσμια. Τό «Φῶς τοῦ κόσμου» νικᾶ τόν κόσμο-αὐτό ἀκριβῶς ὑπαινίσσεται ὁ Κύριος λέγοντας «Ἐγώ νενίκηκα τόν κόσμον»- εἰσάγοντας σέ θνητό καί πρόσκαιρο σῶμα τήν μόνιμη καί ἀθάνατη ζωή. Ὅπως δηλαδή, ὅταν εἰσέλθη στό σπίτι τό φῶς τοῦ ἡλίου, τό λυχνάρι δέν προσελκύει πιά τά βλέμματα τῶν ἀνθρώπων, ἀλλά ὑπερισχύει καί ἐπικρατεῖ ἡ λαμπρότητα τοῦ ἡλιακοῦ φωτός, τό ἴδιο συμβαίνει καί σέ αὐτήν ἐδῶ τήν ζωή: Ὅταν ἡ λαμπρότητα τῆς μελλούσης ζωῆς εἰσέρχεται διά τῶν Ἱερῶν Μυστηρίων καί ἐγκαθιστᾶται στίς ψυχές τῶν ἀνθρώπων, νικᾶ τήν ζωή τῆς σαρκός καί τό κάλλος τοῦ κόσμου τούτου καί ἐπισκιάζει τήν λάμψη του. Αὐτή εἶναι ἡ ἐν Πνεύματι ζωή, ἡ ὁποία, ὅπως εἶπε ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, κατανικᾶ κάθε σαρκική ἐπιθυμία: Πνεύματι περιπατεῖτε καί ἐπιθυμίαν σαρκός οὐ μή τελέσητε».
Ἡ ἐν Χριστῷ ζωή συγκροτεῖται μέ τά ἱερά Μυστήρια. Ἐν Χριστῷ ζωή ἐννοοῦμε τήν ἕνωσή μας μέ τόν Χριστό. Αὐτή ἡ ἕνωση τελετουργεῖται μέ τήν θεία Χάρι, μέ τό Ἅγιο Πνεῦμα πού ἐνεργεῖ ὅταν τελοῦνται τά Ἅγια Μυστήρια ἀπό τούς ἔχοντες μέ κανονική χειροτονία τό χάρισμα τῆς Ἱερωσύνης Ἐπισκόπους καί Πρεσβυτέρους.2) Τό Βάπτισμα δέν εἶναι ἐπίσης μία ἁπλή κοινωνική ἐκδήλωση κοσμικοῦ μάλιστα χαρακτήρα. Εἶναι τό πρῶτο βασικό Μυστήριο τῆς Ἐκκλησίας διά τοῦ ὁποίου σφραγίζεται ὁ ἄνθρωπος μέ τήν σφραγίδα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Μέ τό Βάπτισμα ὁ ἄνθρωπος ἐντάσσεται στό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἐκκλησία.
Τό Βάπτισμα εἶναι ἡ κατά Χριστόν γέννησή μας. Μέ αὐτό λαμβάνουμε τήν ἴδια τήν ὕπαρξη καί ὑπόστασή μας, ἐνῶ προηγουμένως βρισκόμασταν στήν ἀνυπαρξία. Μέ τό προπατορικό ἁμάρτημα ὁ ἄνθρωπος χωρίσθηκε ἀπό τόν θεό πού εἶναι ἡ αὐτοζωή καί ὁ «ὄντως ὧν» καί ὁδηγήθηκε στήν πνευματική ἀνυπαρξία.
Οἱ εὐχές πού ἀναγινώσκονται, οἱ δεήσεις πού ἀναπέμπονται, τά ἁγιογραφικά ἀναγνώσματα (ἀποστολικό καί εὐαγγελικό) καί ὅλα τά τελούμενα στηρίζονται στή διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας γιά τό Μυστήριο καί ἐπιβάλλεται οἱ πιστοί νά γνωρίζουν αὐτή τή διδασκαλία γιά νά ἐννοοῦν τά λεγόμενα καί πραττόμενα. Ὑπάρχουν σχετικά ἑρμηνευτικά βοηθήματα πού μπορεῖτε νά μελετήσετε καί νά ἐνημερωθεῖτε καί νά καταρτισθεῖτε.