Ημερομηνία : 21 Οκτ 2017, 22:34


Πρόσφατα Θέματα

Tελευταία άρθρα του blog


Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 5 δημοσιεύσεις ] 
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Θρησκευτικά: Ο Ιησούς «ακούει»… Ριάνα, Τσακνή, Κηλαηδόνη, «συγκατοικεί» με τον Αλλάχ και «διαβάζει» το Κοράνι!
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 29 Σεπ 2016, 19:27 
Διαχειριστές
Διαχειριστές
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 14 Απρ 2009, 19:21
Δημοσ.: 3841
Thanks:
Thanked:
time στο post
Το απόλυτο ανακάτεμα στο βιβλίο των θρησκευτικών όπου ο Ιησός «πορεύεται» με την… Ριάνα, τον Τσακνή, τον Αλλάχ και τον Νικόλα Άσιμο, διαπιστώνει ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, στην πολυσέλιδη επιστολή του προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, αλλά και τους πολιτικούς αρχηγούς.


Ο Αρχιεπίσκοπος σταχυολογεί μερικά παραδείγματα και διατυπώνει την απορία:


«Αν υποθέσουμε ότι ήταν υπερβολικά «χριστιανικό» ή και «κατηχητικό» το μάθημα των Θρησκευτικών μέχρι τώρα, τι είδους μάθημα διαμορφώνουν πλέον οι παρακάτω υπερβολές ή τα άσχετα με το θεολογικό αντικείμενο κείμενα και μουσικά έργα;».

Ορισμένα από τα παραδείγματα που χρησιμοποιεί ο Αρχιεπίσκοπος, είναι τα ακόλουθα:


– Στην «ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Θρησκευτικές γιορτές: μέρες γεμάτες χαρά και σημασίες» ο μαθητής των 7-8 ετών διδάσκεται «Χαιρόμαστε γιορτάζοντας»: την Ρος Ασανά (Εβραϊκή Πρωτοχρονιά), την Ιντ αλ-φιτρ των μουσουλμάνων. Για τις ορθόδοξες εορτές υπάρχει μία μονοσέλιδη αναφορά για τα είδη τους.

Εικόνα

– Ακολουθεί αναφορά στα θρησκευτικά σύμβολα της κάθε θρησκείας και ανάλυσή τους, ενώ το εκπαιδευτικό υλικό πληροφορεί τον οκτάχρονο μαθητή για «Τα 99 Ωραιότατα Ονόματα για τον Αλλάχ των μουσουλμάνων» και τα «Τα ονόματα του Θεού για τους Εβραίους: Γιαχβέ, Αδωναϊ, Ελοχίμ».
Σε αυτόν τον θεματικό κύκλο εκτίθενται οι εορτές με τα σύμβολα του Θεού, χωρίς να υπάρχει οργανική και λογική σύνδεση ανάμεσά τους.



– Πιο κάτω υπάρχουν λίγες παράγραφοι υπό τον τίτλο «Η Κυριακή των Χριστιανών» και ακολουθεί το «Σάββατο των Εβραίων» (Τι σημαίνει «Σάββατο», Η Συναγωγή, Η Τορά, Η Μενορά, κ.λπ), «Η Παρασκευή των Μουσουλμάνων» (Ποια η σημασία της «Παρασκευής», Το κάλεσμα σε προσευχή του μουεζίνη από τον μιναρέ, Νίψεις προσώπου, χεριών και ποδιών, ανυποδησία, Οι πιστοί μέσα στο τζαμί την ώρα της προσευχής, Κοράνιο, Ιμάμης, Κοράνιο, Ιμάμης, Μια παρουσίαση του τζαμιού από Μουσουλμάνους συμμαθητές μας).


– Στην ΣΤ΄ Δημοτικού και στο Κεφάλαιο «3. Μπροστά στον «ξένο» σήμερα» ο μαθητής διδάσκεται την άποψη του μαρξιστή δημιουργού Μπέρτολτ Μπρεχτ για τους ξένους μέσα από το ποίημά του ¨Για τον όρο «μετανάστες»¨.


– Στη Β΄ Γυμνασίου και στην «ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 3. Ποιος είναι ο άνθρωπος;» το εκπαιδευτικό υλικό εκτείνεται «Από τον Οδυσσέα μέχρι τους υπερήρωες των σύγχρονων κόμικ» (ακολουθεί προτεινόμενο δοκίμιο του Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου «Το τέλος του ηρωισμού», στίχοι από τα τραγούδια ο «Μικρός Ήρωας» του Λ. Κηλαηδόνη, και «Ο αγαπημένος ήρωάς μου» της Τατιάνας Ζωγράφου).




– Ακολουθούν οι απόψεις του Έριχ Φρομ και του Άγγελου Τερζάκη στο βασικό θέμα: «ii. Η δύναμη και η αδυναμία του σύγχρονου ανθρώπου» για να συνεχίσει η ύλη στο: «II. Ο σκοπός και το νόημα της ζωής του ανθρώπου: Η βιβλική πρόταση και η θεολογική ερμηνεία» με αποσπάσματα κειμένων και βιογραφιών ορθοδόξων Αγίων (8 σελίδες) και να καταλήξει με κείμενα για το βασικό θέμα: «IV. Ο άνθρωπος στις άλλες θρησκείες i. Ιουδαϊσμός,
Ο άνθρωπος ως αντικείμενο της θείας φροντίδας (Ψλ 8, 5-7) ii. Ισλάμ, Ο άνθρωπος ως «χαλίφης» (τοποτηρητής) της δημιουργίας του Θεού (Κοράνιο, 2, 30-34), Ορθοπραξία (Κοράνιο, Πέντε Στύλοι), Ο άνθρωπος ως μικρόκοσμος (Ρουμί, Ντιβάν 13, 7-11), iii. Ινδουισμός, Κάρμα και άτμαν: Καλές πράξεις και ατομική «ψυχή», Η λύτρωση του ανθρώπου μέσα από την αφοσίωση και την αγάπη, iv. Βουδισμός, Ο σεβασμός απέναντι σε όλα τα πλάσματα).



– Στην Α΄ Λυκείου (Θρησκεία και σύγχρονος άνθρωπος) και στην «ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1.1. Αναζήτηση του Θεού» δίδεται στους μαθητές το τραγούδι «Ο Προσκυνητής» του Αλκίνοου Ιωαννίδη με κενά σε ορισμένους στίχους και ο μαθητής καλείται να βρει από πού λείπουν και συμπληρώσει τις λέξεις: «ταξίδι – ψυχή μου – κάποιος – τάματα (2) – προσευχή – έρωτας – αγάπη».




– Στην Α΄ Λυκείου, στη «ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1.3. Επικοινωνία» (με τους ανθρώπους; με τον Θεό;) το εκπαιδευτικό υλικό παραθέτει προς διδασκαλία και μελέτη:
α) ένα ινδιάνικο παραδοσιακό παραμύθι (Ο Άνεμος) για τον «Άνεμο», που απήγαγε την όμορφη κόρη ενός ινδιάνου φύλαρχου,
β) τους στίχους από το τραγούδι «Ο Μπαγάσας» του Νικόλα Άσιμου (1997, «Ρε μπαγάσα! Περνάς καλά εκεί πάνω…»),
γ) τους στίχους από το «Περιβόλι» (1966) και την «Συννεφούλα» (1966) του Διον. Σαββόπουλου,
δ) τον 61ο Ψαλμό, ε) στίχους από το τραγούδι «Umbrella» (2007) της Rihanna, στ) κείμενα για τον «Θείο Έρωτα» και την «Προσευχή»,
ζ) κείμενο του Ισπανού Αγίου της Ρ/καθολικής Εκκλησίας Ιωάννου του Σταυρού, η) τους στίχους από το τραγούδι «Δίψα» (2003) του Νίκου Πορτοκάλογλου («Δεν είν’ η Κίρκη, η μάγισσα, του σεξ η θεά, η Καλυψώ, η Ναυσικά με του μπαμπά τα λεφτά…») και θ) αμέσως μετά ακολουθεί απόσπασμα από την «Επί του Όρους ομιλία» (Ματθ. κεφ. 5-7).


– Στην Θεματική Ενότητα 1 της Γ΄ Δημοτικού «Ζούμε μαζί» προτείνεται το τραγούδι «Ας κρατήσουν οι χοροί» (1983) του Διονύση Σαββόπουλου και μαζί προτείνεται στους μαθήτες (αμέσως μετά στο ίδιο κεφάλαιο) το «Απολυτίκιο Τριών Ιεραρχών, Ἦχος α΄».


– Στην Θεματική Ενότητα 5 της Γ΄ Δημοτικού «Τα παιδιά: H χαρά και η ελπίδα του κόσμου» με βασικό θέμα: «ΙΙ. Ο Ιησούς ως παιδί» προτείνονται τα τραγούδια «Ήσουν παιδί σαν τον Χριστό» (1966) του Μάνου Χατζηδάκη, «Καλημέρα, τι κάνεις» (1992) του Σταμάτη Σπανουδάκη, ακολουθεί το «Ἀπολυτίκιον Ὑπαπαντής» και μετά προτείνεται το τραγούδι «Η μικρή Ελπίδα» (1994) των «Χαΐνηδων». Πρόκειται για αξιόλογα τραγούδια, αλλά, επειδή αναφέρονται στα παιδιά, αρκεί αυτό για να συνδεθούν, από την άποψη του συγκεκριμένου μαθήματος, με το εκκλησιαστικό γεγονός του Υπαπαντής του Ιησού ως παιδιού και να αποτελούν εκπαιδευτικό υλικό για τα «Θρησκευτικά»;



– Στην Θεματική Ενότητα 2 της Ε΄ Δημοτικού με τίτλο «Συμπόρευση με όρια και κανόνες» προτείνονται ως εκπαιδευτικό υλικό τα τραγούδια το «Κανονάκι» (1979) του Διον. Σαββόπουλου, το «Ρίσκο» (1985) των «Φατμέ», η «Βαβέλ» (2016) της Νατάσας Μποφίλιου κ.λπ.. Παραμένει και εδώ ασαφές τι σχέση μπορούν να έχουν με ένα μάθημα θρησκευτικής αγωγής, αντί να ενταχθούν σε ένα μάθημα μουσικής παιδείας ή ηθικής.


– Στην Θεματική Ενότητα 3 της Ε΄ Δημοτικού με τίτλο «Προχωράμε αλλάζοντας» με βασικό θέμα: «Όλοι κάνουμε λάθη» προτείνονται ως εκπαιδευτικό υλικό τα τραγούδια «Ο παπαγάλος» (2000) του Μίλτου Πασχαλίδη, «Φτιάξε καρδιά μου το δικό σου παραμύθι» (1996) του Διονύση Τσακνή, και αμέσως μετά με θέμα «ΙΙ. Μετάνοια και συγχώρηση στη βιβλική εμπειρία» προτείνεται το «Ελέησόν με, ο Θεός» (ηχογράφηση 2016 από τον Πατριαρχικό Ναό Αγ. Γεωργίου Κων/πόλεως).


http://www.crashonline.gr

_________________
''...δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις''\n


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  

pros

 Θέμα δημοσίευσης: Re: Θρησκευτικά: Ο Ιησούς «ακούει»… Ριάνα, Τσακνή, Κηλαηδόνη, «συγκατοικεί» με τον Αλλάχ και «διαβάζει» το Κοράνι!
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 29 Σεπ 2016, 19:49 
Διαχειριστές
Διαχειριστές
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 14 Απρ 2009, 19:21
Δημοσ.: 3841
Thanks:
Thanked:
time στο post

_________________
''...δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις''\n


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Θρησκευτικά: Ο Ιησούς «ακούει»… Ριάνα, Τσακνή, Κηλαηδόνη, «συγκατοικεί» με τον Αλλάχ και «διαβάζει» το Κοράνι!
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 30 Σεπ 2016, 20:13 
Γενικοί συντονιστές
Γενικοί συντονιστές
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 11 Απρ 2009, 14:20
Δημοσ.: 12022
Τοποθεσια: Στο δικό μου παραμύθι....
Thanks:
Thanked:
time στο post
Θυμάμαι οταν πήγαινα σχολείο, υπήρχαν κάτι παιδιά που ήταν Ιεχωβάδες και στα Θρησκευτικά έβγαιναν έξω, τώρα οι εποχές άλλαξαν και ήρθε η ώρα να βγαίνουν έξω τα Ορθόδοξα παιδιά.

_________________
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσειςΠριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Θρησκευτικά: Ο Ιησούς «ακούει»… Ριάνα, Τσακνή, Κηλαηδόνη, «συγκατοικεί» με τον Αλλάχ και «διαβάζει» το Κοράνι!
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 29 Νοέμ 2016, 21:09 
Γενικοί συντονιστές
Γενικοί συντονιστές
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 11 Απρ 2009, 14:20
Δημοσ.: 12022
Τοποθεσια: Στο δικό μου παραμύθι....
Thanks:
Thanked:
time στο post
Εικόνα

Όλα αυτά που χρειάζεται να ξέρει ένα παιδάκι της Γ' Δημοτικού .. σύμφωνα πάντα με το ινστιτούτο...

Εικόνα

Εικόνα

http://www.makeleio.gr/%CF%80%CE%B1%CE% ... %80%CE%B7/

_________________
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσειςΠριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Θρησκευτικά: Ο Ιησούς «ακούει»… Ριάνα, Τσακνή, Κηλαηδόνη, «συγκατοικεί» με τον Αλλάχ και «διαβάζει» το Κοράνι!
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 12 Σεπ 2017, 20:25 
Γενικοί συντονιστές
Γενικοί συντονιστές
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 11 Απρ 2009, 14:20
Δημοσ.: 12022
Τοποθεσια: Στο δικό μου παραμύθι....
Thanks:
Thanked:
time στο post
Τὸ μέγα ψέμα τῶν νέων θρησκευτικῶν



Γράφει ὁ κ. Παῦλος Τρακάδας


Προσπαθοῦν νὰ μᾶς πείσουν ὅτι τὰ παιδιὰ θὰ μάθουν νὰ εἶναι ἀνεκτικὰ ἀπέναντι εἰς ἄτομα ἄλλων θρησκειῶν, ἂν διδαχθοῦν εἰς τὸ σχολεῖον τὶς ἄλλες θρησκεῖες.
Παράλληλα κατηγοροῦν θεολόγους, ἀνθρώπους ποὺ ἔχουν διδαχθῆ ἄλλες θρησκεῖες, ὡς φονταμενταλιστὲς καὶ μισαλλοδόξους. Ὡς εἶναι αὐτονόητον δὲν μποροῦν νὰ ἰσχύουν ἐκ παραλλήλου καὶ τὰ δύο. Προφανῶς ἡ ἐννοοῦν ὅτι θὰ προσφέρουν μεροληπτικὴν γνῶσιν εἰς τὰ παιδιά, ἡ ὁποία θὰ στοχεύη νὰ πείση τὰ παιδιὰ παρουσιάζοντας μόνον τὰ «καλά» των ἄλλων θρησκειῶν ἡ ἡ γνῶσις ἀπὸ μόνην της δὲν ἀρκεῖ διὰ νὰ καλλιεργήση τὴν ἀνεκτικότητα.
Πράγματι τὸ μεγαλύτερον ψέμα, ποὺ ἔχει λεχθῆ εἰς τὸ ζήτημα τῶν θρησκευτικῶν, εἶναι ὅτι ἡ γνῶσις τῶν ἄλλων θρησκειῶν καλλιεργεῖ τὴν ἀνεκτικότητα. Εἰς τὴν πραγματικότητα τὴν ἀνεκτικότητα τὴν καλλιεργεῖ μόνον ἡ ἀληθὴς μύησις εἰς τὴν Ὀρθοδοξίαν. Ἂν ὁ Χριστιανισμὸς εἶναι ἡ «θρησκεία τῆς ἀγάπης» καὶ ἡ Ὀρθοδοξία ὁ μόνος ἀπαραχάρακτος Χριστιανισμός, τότε ἂν....
διδαχθοῦν σωστά τα παιδιὰ τὴν Ὀρθοδοξίαν, θὰ μάθουν νὰ ἀγαποῦν ὅλους καὶ νὰ εἶναι ἀνεκτικά. Εἰς κάθε ἄλλην περίπτωσιν ἡ δὲν ἐπιτυγχάνεται ἡ ἀνεκτικότης ἡ ὀφείλεται εἰς τὴν καλλιέργειαν ὅτι «ὅλοι το ἴδιο εἴμαστε». Δὲν εἶναι δυνατὸν οἱ ἴδιοι οἱ ἐμπνευστὲς τῶν νέων θρησκευτικῶν νὰ διατρανώνουν ὡς ἀρχὴν καὶ τέλος τῆς Ὀρθοδοξίας τὴν ἀγάπην, ἀλλὰ νὰ ἐπιμένουν παραλλήλως ὅτι δὲν θὰ εἶναι ἡ μύησις εἰς τὴν Ὀρθοδοξίαν αὐτὴ ποὺ θὰ διαποτίση τὰ παιδιὰ μὲ τὴν ἀγάπην, ἀλλὰ ἡ γνῶσις τῶν ἄλλων θρησκειῶν! Ἐγκυκλοπαιδικὲς γνώσεις λαμβάνουν τὰ παιδιὰ ἀπὸ ὅλα τα μέσα (τηλεόρασις, διαδίκτυον κ.λπ.), ἀγάπην δὲν διδάσκονται.

Λησμονοῦν -ἡ ἀποκρύπτουν- ὅλοι αὐτοὶ οἱ θιασῶται τῆς νέας γραμμῆς ὅτι ἀκόμη καὶ εἰς τὸ Βυζάντιον, μία ἱστορικὴ ἐποχὴ ὅπου ἀκόμη καὶ ἡ πολιτικὴ ἐξουσία ἐνεπνέετο ἀπὸ τὴν χριστιανοσύνην, δὲν ἐξεδιώχθηκαν π.χ. οἱ Ἑβραῖοι. Δὲν ἰσχυριζόμεθα ὅτι ὅλα ἤσαν πεποιημένα καλῶς οὔτε ἐξιδανικεύομε ἐκείνην τὴν περίοδον. Δὲν θὰ ἦτο δυνατὸν ἄλλωστε νὰ εἶναι ὅλα τέλεια, καθὼς ἐπρόκειτο διὰ μίαν αὐτοκρατορίαν καὶ ὄχι διὰ τὴν «Βασιλείαν τοῦ Θεοῦ». Ὅμως ὀφείλουν νὰ ἀναρωτηθοῦν ὅλοι: ἤσαν καλύτερά τα πράγματα κατὰ τὴν Βυζαντινὴν ἡ κατὰ τὴν Ὀθωμανικὴν αὐτοκρατορίαν; Θέλουν χριστιανοὺς ἡ μουσουλμάνους εἰς τὴν πολιτικὴν ἐξουσίαν; Διότι κάποιοι θὰ κυβερνήσουν καὶ αὐτοὶ θὰ ἔχουν διδαχθῆ θρησκευτικὰ καὶ ἱστορίαν (διὰ τὶς νέες ἀλλαγὲς τῆς ὁποίας ἔχει ἀντιδράσει ἡ ἕνωσις τῶν φιλολόγων). Ἡ μήπως ἐπιθυμοῦν ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι θὰ γνωρίζουν ὀλίγον ἀπ’ ὅλα, ἀλλὰ ὄχι εἰς βάθος τὴν πίστιν τους; Ἡ κακοδαιμονία τῆς σημερινῆς ἑλληνικῆς καταστάσεως μήπως δὲν ὀφείλεται εἰς τὸ ὅτι οἱ πολιτικοί μας ἀντὶ νὰ ἔχουν φόβον Θεοῦ εἶναι (πλὴν ἐλαχίστων ἐξαιρέσεων) ἄνθρωποι μὲ ἐπιδερμικὴν σχέσιν μὲ τὴν Ὀρθοδοξίαν; Ἀφ’ ἑνὸς κάνουν τὸν σταυρὸν τοὺς ἐμπρὸς εἰς τὶς κάμερες καὶ ἀφ’ ἑτέρου ψηφίζουν τὸ σύμφωνον συμβιώσεως τῶν ὁμοφυλοφίλων; (Ἐγείρουν τὸ ἐπιχείρημα ὅτι «βλέπετε ὅτι αὐτοὶ οἱ πολιτικοὶ διδάχτηκαν τὰ παλιὰ θρησκευτικὰ καὶ νὰ ποὺ καταντήσαμε». Διατὶ νὰ μὴ ἰσχύη τὸ ἀντίθετον, δηλ. ὅτι εὐτυχῶς ποὺ ὑπῆρχαν ἐκεῖνα τὰ θρησκευτικά, διότι σήμερα αὐτοὶ οἱ πολιτικοὶ θὰ ἤσαν πολὺ χειρότεροι. Βεβαίως, διὰ νὰ εἴμεθα ρεαλισταί, δὲν ἀνάγονται ὅλα ἀποκλειστικῶς εἰς τὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν).

Δυστυχῶς ἀντικατεστάθησαν οἱ ἀρχὲς τοῦ Εὐαγγελίου ἀπὸ ἄλλες ἀρχές, τὶς ὁποῖες ὅλοι οἱ ὑπέρμαχοι τῶν νέων προγραμμάτων τὶς θεωροῦν ἀνώτερες, ὥστε «κομπιάζουν», ὅταν πρέπη νὰ ὑπερασπισθοῦν τὸ Εὐαγγέλιον. Τοὺς ἀκοῦς νὰ ὁμιλοῦν δὶ’ ἀνθρώπινα δικαιώματα καὶ ὄχι διὰ τὶς ἐντολὲς τοῦ Εὐαγγελίου, διότι ἡ λέξις ἐντολὴ εἶναι ἀπηγορευμένη ἀπὸ τὴν «πολιτικὴν ὀρθότητα». Τὸ Εὐαγγέλιον διδάσκει τὴν ἀληθινὴν ἀγάπην, τὴν ὁποίαν ὅμως οἱ σχεδιαστὲς τῶν νέων προγραμμάτων ἀντήλλαξαν μὲ τὴν ἀνοχήν, θεωροῦντες ὅτι αὐτὴ εἶναι ἀνωτέρα τῆς ἀγάπης. Διατὶ φοβοῦνται νὰ χρησιμοποιήσουν τὴν λέξιν αἵρεσις; Δὲν ἐπιβάλλουν τοιουτοτρόπως ἕνα «λεκτικὸν φασισμόν», ὅπως συμβαίνει σήμερα μὲ τὴν λέξιν «ὁμοφοβία»; Ἐβάπτισαν τὴν αἵρεσιν «ἑτερότητα», ἀκριβῶς ὅπως καὶ τὴν ὁμοφυλοφιλίαν, διὰ νὰ μὴ ἐλέγχεται ἡ συνείδησίς τους. Δηλαδή, ἐθεώρησαν σπουδαιότερον νὰ λέγουν εἰς τοὺς ἀνθρώπους ψέματα: ὅτι πρέπει νὰ καταφάσκωμεν τὴν αἵρεσιν (καὶ τὴν ὁμοφυλοφιλίαν), διότι εἶναι καὶ αὐτὸς ἕνα τρόπος ὑπάρξεως! Οἱ μέντορές τους, οἱ θεολόγοι τοῦ ’60, συμφωνοῦν; Ἐρωτῶμεν δὶ’ αὐτούς, διότι ὅταν ἀναφέρωμεν Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας, τοὺς θεωροῦν ἀναχρονιστικούς! Ὁ Σέβ. Ζηζιούλας πιθανὸν νὰ συμφωνῆ. Ὅμως ὁ Χρ. Γιανναρᾶς γράφει εἰς τὸ «Ἀλφαβητάρι τῆς Πίστης»: «Αἵρεση εἶναι… ἡ ἔμπρακτη ἄρνηση τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ τρόπου τῆς ὑπάρξεως, ποὺ εἶναι ἡ ἑνότητα καὶ ἡ κοινωνία τῆς ἀγάπης». Ἑπομένως ἡ αἵρεσις δὲν εἶναι τρόπος καὶ δὲν εἶναι ἀγάπη. Δὲν θὰ τοὺς χαρακτηρίσωμε «ἀναλφαβήτους», διότι οἱ ἴδιοι πλέον ἔχουν ἐπιλέξει νὰ χαρακτηρίζουν τοὺς διδασκάλους τοὺς ἀναχρονιστικοὺς καὶ τοὺς ἑαυτοὺς τοὺς προοδευτικούς. Φαντασθεῖτε ὅτι ἂν διὰ τὰ συγγράμματα τοῦ κ. Γιανναρὰ ἔχη ὀρθῶς ἀσκηθῆ σφοδρὴ κριτική, τί κριτικὴ θὰ πρέπη νὰ ἀσκηθῆ εἰς τὰς ἀπόψεις τῶν «μαθητῶν» του, οἱ ὁποῖοι θεωροῦν ὅτι «ξεπέρασαν» τὸν διδάσκαλόν τους;

Μὲ βάσιν αὐτὲς τὶς ἀπόψεις δὲν οἰκοδομήθησαν τὰ νέα προγράμματα τῶν θρησκευτικῶν; Μὲ αὐτὲς τὶς «σύχρονες» ἰδέες, ὅπως τὶς χαρακτηρίζουν οἱ ἴδιοι, δὲν ἐδημιουργήθησαν οἱ νέοι φάκελοι διὰ τὰ παιδιά;

Ἠκούσθη μάλιστα καὶ τὸ ἐπιχείρημα ὅτι «αὐτὰ ὅλα τα ἐπιτάσσει ἡ νέα παιδαγωγικὴ μέθοδος», δηλ. νὰ διδάσκωνται ἀπὸ 8 ἐτῶν ὅλες τὶς θρησκεῖες! Ὑποστηρίζουν λοιπὸν ὅτι δὲν θὰ ὁρίζη ἡ Ἐκκλησία τὸ περιεχόμενον τῶν θρησκευτικῶν, ἀλλὰ ἡ παιδαγωγικὴ μέθοδος, δηλαδὴ μία μέθοδος θὰ ὁρίζη τὸ περιεχόμενον! Δὲν ἀντιβαίνει αὐτὸ πρὸς τὴν λογικήν; Καὶ ἂν εἰς τὸ μέλλον ἡ μέθοδος ἐπιτάσση κάτι παράλογον; Πάλιν τότε θὰ προτιμηθῆ ἡ «νέα μέθοδος»; Ἡ Ἱεραρχία δυστυχῶς δὲν κατενόησε ὅτι ἐνέκρινε διὰ τῆς σιωπῆς της ὅτι μία μέθοδος, τὴν ὁποίαν ἐπέλεξε ἡ ὁμὰς «ΚΑΙΡΟΣ», θὰ ὁρίζη τὴν διδασκαλίαν τῶν θρησκευτικῶν! Δία τοῦτο ὅταν ἐζήτησε ἡ ἐξ Ἀρχιερέων ἐπιτροπὴ ἀφαίρεσιν τῶν θρησκειολογικῶν στοιχείων ἀπὸ τὰς τάξεις Γ καὶ Δ Δημοτικοῦ, ἡ Ὑπουργικὴ ὁμὰς «ΚΑΙΡΟΣ» ἀπέρριψε κατ’ οὐσίαν αὐτό, κρατοῦσα τὸν Ἰουδαϊσμὸν καὶ τὸ Ἰσλάμ, διότι ἀντιβαίνει εἰς τὴν φιλοσοφίαν καὶ μέθοδον τοῦ νέου προγράμματος.

Ἡ νέα μέθοδος, ὑποστηρίζουν ὅτι ἐπιβάλλει τὸ μάθημα ὡς ὑποχρεωτικόν. Εἶναι παράδοξον ὅτι αὐτοὶ ποὺ κόπτονται διὰ τὴν ἐλευθερίαν τῶν παιδιῶν θέλουν νὰ τὰ ὑποχρεώνουν εἰς παρακολούθησιν καὶ εἶναι διατεθειμένοι νὰ δώσουν ὁποιανδήποτε μορφὴν καὶ περιεχόμενον εἰς τὸ μάθημα, ἀρκεῖ αὐτὸ νὰ μείνη πάση θυσία ὑποχρεωτικόν. Ἀναρωτώμεθα ὅμως: Τὸ περιεχόμενον εἶναι ἐκεῖνο ποῦ καθιστᾶ ἕνα μάθημα ὑποχρεωτικόν; Ἂν ἡ Ἐκκλησία θέλη νὰ διδάξη τὴν πίστιν της, δὲν τῆς ἐπιτρέπεται, διότι μόνον ἡ διδασκαλία ὅλων των θρησκειῶν μπορεῖ νὰ εἶναι ὑποχρεωτική; Μὲ αὐτὸν τὸν τρόπον δὲν ἐπιβάλλει ἡ Πολιτεία ἐμμέσως τὸ περιεχόμενον τῶν θρησκευτικῶν; Ὑποχρεωτικὸν εἰς τελικὴν ἀνάλυσιν εἶναι ὀ,τιδήποτε ἀρέσει εἰς τὴν Πολιτείαν, ὅπως οἱ «ἔμφυλες ταυτότητες» (κατ’ οὐσίαν τὸ προκάλυμμα διὰ νὰ διδαχθῆ ἡ ὁμοφυλοφιλία ὡς φυσιολογικὴ εἰς τὰ σχολεῖα, διὰ τὸ ὁποῖον δὲν ἀντέδρασε ἡ Ἐκκλησία); Καὶ ἐν τέλει διατὶ ἡ ὑποχρεωτικότης τοῦ μαθήματος ἔχει καταστῆ δόγμα; Διατὶ πρέπει τὸ μάθημα νὰ εἶναι ὑποχρεωτικόν, ἂν δὲν διδάσκη τὴν ἀλήθειαν; Πρέπει νὰ εἶναι ὑποχρεωτικόν, προκειμένου νὰ μὴ μπορῆ ἡ Ἐκκλησία νὰ διδάξη αὐτὸ ποὺ ἐπιθυμεῖ! Νὰ σύρεται ἡ Ἐκκλησία σιδηροδέσμιος ἀπὸ τὴν «μέθοδον» (τὸ «καμουφλὰζ» τῆς Πολιτείας, διὰ νὰ ἐλέγχη τὸ μάθημα)! Ἀντιθέτως, ὅλα τα ἄλλα μαθήματα εἶναι ὑποχρεωτικὰ ὄχι λόγω περιεχομένου (ἡ μεθόδου), ἀλλὰ ἁπλῶς καὶ μόνον ἐπειδὴ τὸ ἐπιτάσσει ἡ Πολιτεία. Τόσον ἁπλά!

Ἡ προκάλυψις τῶν ἰθυνόντων εἶναι ὅτι ἕνα «κατηχητικὸ μάθημα τὸ βρίσκουν βαρετὸ οἱ καθηγητὲς καὶ τὰ παιδιά». Γνωρίζουν πολλοὺς μαθητές, οἱ ὁποῖοι ἔχουν ἐνδιαφέρον διὰ τὰ μαθηματικά; Ὑπάρχουν ἴσως ὀλίγοι. Εἶναι ὅσοι ἀκριβῶς εὑρίσκουν καὶ τὸ «κατηχητικὸ μάθημα» ἐνδιαφέρον. Ὅμως τὸ ἕνα, τὰ μαθηματικά, εἶναι ὑποχρεωτικὸν ἐνῶ τὸ ἄλλο, τὰ θρησκευτικά, τίθεται εἰς ἐκβιασμὸν ὅτι «ἂν δὲν ἀλλάξη περιεχόμενον θὰ παύση νὰ εἶναι»! Ἃς ὁμολογήσωμε ἐπιτέλους τὴν ἀλήθειαν: οἱ ἴδιοι οἱ σχεδιαστὲς τῶν νέων θρησκευτικῶν ὑπέσκαψαν τὴν ὑποχρεωτικότητα τοῦ μαθήματος, διότι ἂν μὲ τὴν ΠΕΘ καὶ τὴν Ἐκκλησίαν εἶχαν δημιουργήσει ἀρραγὲς μέτωπον, δὲν θὰ ἐτίθετο ζήτημα μὴ ὑποχρεωτικότητος ἀπὸ τὴν Πολιτείαν ἀνεξαρτήτως τοῦ περιεχομένου.

Μία τελευταία ἐπισήμανσις: διέρρευσε –τὸ ἀναφέρομε μὲ πάσαν ἐπιφύλαξιν- ὅτι ἡ ἐπιτροπὴ τοῦ Ὑπουργείου εἶπε πρὸς τὴν ἐπιτροπὴν τῆς Ἐκκλησίας: «Ὀρθοδοξία θὰ διδάξουμε, ἁπλὰ δὲν μποροῦμε νὰ τὸ ποῦμε ὠμὰ πρὸς τὰ ἔξω, διότι θὰ ἀντιδράσει ἡ Πολιτεία». Καὶ οἱ Ἱεράρχες μας φυσικά τους ἐμπιστεύθησαν ἀπολύτως, ἄνευ δευτέρας σκέψεως, ἀφοῦ ἐκεῖνοι ὠρκίσθησαν εἰς τὸν λόγον τους…! Τελικά, ἀνερωτήθη ὁ Σέβ. Μεσογαίας, ὁ Σέβ. Ὕδρας καὶ ὁ Σέβ. Μεσσηνίας, τί εἶναι δεσμευτικόν: αἳ «προεκλογικαὶ» ὑποσχέσεις ἡ ἐκεῖνο ποῦ εἶναι καταγεγραμμένον εἰς τὸ μνημόνιον;


ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ

_________________
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσειςΠριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 5 δημοσιεύσεις ] 

Παραπλήσια θέματα
Ωωωωπα! Και ο κύριος Μπόμπολας στους υδρογονάνθρακες; Μα δεν διαβάζει “Έθνος”;
Δ. Συζήτηση: Ειδησεις απο την Ελλάδα
Συγγραφέας: Κατερίνα Τσαφ Τσουφ
Απαντησεις: 1
Ιησούς Χριστός: Ελληνισμός – Χριστιανισμός (Σακκέτος)
Δ. Συζήτηση: Eλληνισμός-Χριστιανισμός
Συγγραφέας: evaggelia
Απαντησεις: 5
Ο Ιησούς... ορθώνει ανάστημα στην Πολωνία
Δ. Συζήτηση: Ειδησεις απο τον υπόλοιπο κόσμο
Συγγραφέας: King Minos
Απαντησεις: 3
Νίκος Χειλαδάκης, Ο Ιησούς Χριστός προκαλεί θρησκευτικό πρόβλημα στην Τουρκία
Δ. Συζήτηση: Ισλάμ
Συγγραφέας: Φιλούμενος
Απαντησεις: 1
Έβαλαν Ελληνόπουλα να προσκυνήσουν τον Αλλάχ!!! – Στο 79ο νηπιαγωγείο των Σεπολίων..
Δ. Συζήτηση: O Aντιχριστιανισμός σε όλο του το μεγαλείο
Συγγραφέας: dominique
Απαντησεις: 0


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2010-2011 phpBB Group.
Violaceous by: Matt
Ευχαριστούμε την ομάδα του phpbbgr.com
All rights reserved. Copyright © 2009-2017 filoumenos.com.

Μετάφραση Jorfan και phpBB2.gr