Η μεγάλη στοά στην Αθήνα

1
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα

Κάποιες φορές η ιστορία της πόλης είναι τόσο αφανής, που πλάι σου βρίσκονται πράγματα που τα προσπερνάς βιαστικά και αδιάφορα. Πολλές φορές αυτό που τυχαίνει να μην δίνεις σημασία, είναι ένα κτίριο που στα μάτια του κάθε ανυποψίαστου περαστικού, αποτελεί απλώς ένα ακόμα κομμάτι της τσιμεντένιας πόλης και τίποτα περισσότερο. Ωστόσο κάποιοι που περπατούν στην πόλη υποψιασμένοι και μπορεί να παρατηρήσουν πάνω από μια χρυσή πόρτα ένα μαγικό σύμβολο, μπορεί να τους κινήσει το ενδιαφέρον και να μάθουν την ιστορία του κτιρίου. Κάπως έτσι και εμείς, βρεθήκαμε έξω από το Μέγαρο της Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος.

Το κτίριο, είναι ένας επιβλητικός όγκος σε σχέση με τα γύρω του, μα περισσότερη εντύπωση θα σου κάνουν οι συμβολικές χρυσές πόρτες. Η ιστορία της Μεγάλης Στοάς, ξεκινάει το έτος 1782 στο Νησί της Κέρκυρας και το όνομα της ήταν Beneficenza. Έδινε λόγο στην Μεγάλη Στοά της Βερόνας της Ιταλίας. Πολύ πρωτύτερα, δηλαδή το έτος 1780, είχε δημιουργηθεί μία οργάνωση με τεκτονικές καταβολές, που ως κεντρική ιδέα είχε την ένωση των Βαλκανικών χωρών κατά των Οθωμανών. Το όνομα της οργάνωσης ήταν ‘Καλοί Εξάδελφοι’. Ο τέκτονας Δ. Ρώμας, θα ενώσει τις στοές που έδρευαν στην Κέρκυρα, ‘Αγαθοεργία’ και ‘Φιλογένεια’. Κάπως έτσι, το 1811 γεννιέται η πρώτη Μεγάλη Στοά της Ελλάδος. Λίγο αργότερα, στην περιοχή των Επτανήσων δημιουργείται μία σειρά από στοές με πιο ισχυρή την ‘Στοά Ένωσης’. Το 1811 στην Μόσχα, δημιουργείται η ελληνόφωνη στοά ‘Φοίνιξ’, ενώ στο Παρίσι η στοά ‘Αθήνα’.


Το 1843, η Μεγάλη Στοά Ανατολή που αποτελεί την μήτρα της σημερινής Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος διαλύεται, ενώ το 1863 η Αθήνα αποκτά την δική της στοά, με το όνομα ‘Πανελλήνιον’. Ένα χρόνο αργότερα, συνενώνεται με τις στοές ‘Ποσειδωνία’ και ‘Παίδες’. Το 1867 η Μεγάλη Στοά της Ανατολής της Ιταλίας, κηρύσσει αυτόνομο τεκτονικό κέντρο την Μεγάλη Ανατολή της Ελλάδος. Έδρα της στοάς αποτελεί η Αθήνα. Το 1936, μετονομάζεται σε Μεγάλη Στοά της Ελλάδος, όπου διατηρεί το όνομα έως και σήμερα. Με την λήξη του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, οι Έλληνες τέκτονες θα εκδώσουν το περιοδικό ΄Πυθαγόρας’, ενώ θα ξεκινήσουν και μία σειρά από έργα που θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν αγαθοεργίες.

ΓΡΑΦΕΙ Ο ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΡΗΓΟΡΗ ΤΣΟΥΚΑΛΑ.

Υποσημείωση: Στις παραπάνω στοές, υπάρχουν πολλά ονόματα που υποστηρίζουν οι τέκτονες ότι ήταν μέλη της συντεχνίας. Ωστόσο, εμείς δεν τα αναφέρουμε, διότι δεν έχουμε πηγές ούτε κάποιοι από τους προγόνους ορισμένων, έχουν βγει δημόσια να αποδεχτούν πράγματα και καταστάσεις.


http://enterstarcrypticcity.blogspot.co ... st_26.html
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !
Απάντηση

Επιστροφή στο “Η Μασωνία στην Ελλαδα”

cron