Δηλαδή άλλο βιβλίο είναι η ΠΔ με τα εβραικά γράμματα και άλλο η ΠΔ με τα ελληνικά γράμματα;
Και η θεολογία της ΠΔ με τα εβραικά γραμματα είναι η καμπάλα,ενω με τα ελληνικά δεν είναι;
Προσπάθησε να το δεις έτσι: Άλλα βιβλία (άλλο σύνολο βιβλίων), αλλιώς γραμμένα (στην Εβραϊκή γλώσσα και πρωτοτύπως) είναι η ΠΔ για τους εβραίους, (που δεν την λένε καν ΠΔ, αφού Καινή Διαθήκη δεν έχουν για να έχουν και Παλαιά - εμείς λοιπόν την εννοούμε έτσι, όχι αυτοί, για αυτούς είναι απλά οι ιερές γραφές τους, άρα και η Καμπαλά), και άλλα βιβλία (διαφορετικό σύνολο βιβλίων) αλλιώς γραμμένα (σε Ελληνική μετάφραση, όχι πρωτότυπα και αλλοιωμένα σε κάποια σημεία), αλλά που προέρχονται από τα αρχικά εβραϊκά, είναι η ΠΔ για τους Χριστιανούς. Άρα δεν φαίνεται καθαρά ότι ναι,
μιλάμε για διαφορετικά πράγματα που όμως έχουν σχέση μητέρας και κόρης;
Μεγάλη σημασία έχει λοιπόν και η επιλογή των βιβλίων που έγινε στη Λαοδικεία, αλλά και η μετάφραση, η αλλαγή γλώσσας, που έγινε κατ' αρχήν από τους 72 αλλά πιθανότατα υπήρξαν και μεταγενέστερες παρεμβάσεις-αλλοιώσεις-αλλαγές στίχων (πιθανότατα πάλι στη Λαοδικεία έγιναν αυτά). Είδαμε πόσο πολύ αλλάζει το νόημα από λέξεις που δεν αποδίδονται σωστά όπως στα πρωτότυπα κείμενα, και τι νόημα αποκτούν όταν ξέρουμε πως να αποδώσουμε το νόημα των πρωτότυπων (εβραϊκών) κειμένων.
Όσον αφορά το 2ο σκέλος της ερώτησής σου, δώσε βάση για να το καταλάβεις εφάπαξ:
Ο Λιακό θέλει να πει με αυτά ότι εφόσον θέλουμε να λάβουμε υπ΄όψη μας γραφές όπως αυτή της ΠΔ
για να εξηγήσουμε τον όρο "Ελοχίμ" διότι μην ξεχνάμε ότι αυτός είναι ο λόγος που ασχολείται τόσο πολύ, γι αυτό γίνεται όλη η φασαρία, πρέπει και να ξέρουμε τι ακριβώς έχει συμβεί με την ΠΔ, από που προέρχεται, ποια είναι η αυθεντική της μορφή, τι ακριβώς αναγράφεται εκεί μέσα (στην αυθεντική της μορφή) σχετικά με αγγέλους ελοχίμ κλπ, και τι αλλαγές πιθανόν έχει υποστεί η μετάφραση των 72 (της οποίας κάποια βιβλία αποτελούν τη δικιά μας ΠΔ) σε σχέση με τα αρχικά, τα ορίτζιναλ εβραϊκά κείμενα στα οποία καθε σοβαρός ερευνητής όπως λέει πρέπει να ανατρέξει και να ψάξει, που εννοείται είναι θεόπνευστα, εφόσον θεόπνευστη είναι και η μετάφρασή τους.
Διάβασε τώρα τι λέει στις 2 πρώτες παραγράφους της σελίδας 30. Αρχίζεις να καταλαβαίνεις τώρα;
Όχι; Διάβασε και την υπόλοιπη σελίδα (30) και θα καταλάβεις. Διάβασε όμως με πολύ προσοχή. Κατάλαβες τώρα τι θέλει να πει, και που ακριβώς μπαίνει η Καμπαλά στο παιχνίδι;
Ούτε να μυήσει κανέναν στην Καμπαλά θέλει, ούτε να απαξιώσει τη δική μας ΠΔ. Απλά λέει:" Αφού δεχόμαστε την ΠΔ ως ιερή μας γραφή, άρα κάντε ένα κόπο να δείτε τι γράφουν και τα αρχικά κείμενα, από τα οποία προέρχεται η δική μας ΠΔ, (που κάποια από αυτά είναι κείμενα της καμπαλά, πως να το κάνουμε) περί αγγέλων κλπ."
Εδώ τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για να διαβάσεις και τη σελίδα 58! Καλύτερα τώρα; Συνεχίζουμε.
Στην 43 όμως λέει οτι τα ιερά μας βιβλία,μάλλον εννοεί τα χριστιανικά δηλαδή την μετάφραση των 72, είναι εβραικα κείμενα,που σύμφωνα με τους Εβραίους(τι μας ενδιαφέρει πάλι τι λένε οι Εβραίοι) για να εμβαθύνει στην θεολογία τους,πρέπει να μελετήσει την Καμπαλα.
Για διάβασε όλη τη σελίδα λοιπόν. Τι καταλαβαίνεις σε συνάρτηση με τα προηγούμενα που λέγαμε; Αν και για νακαταλάβει κάποιος πλήρως ότι δεν έχει κανένα πονηρό σκοπό η ενασχόληση με τα θέματα αυτά πρέπει να διαβάσει προσεκτικά όλο το βιβλίο, και όχι αποσπασματικά. Για παράδειγμα, όταν εσύ παραθέτεις αποσπασματικά φράσεις, δεν φαίνεται στον αναγνώστη ότι όλα αυτά αναφέρονται όχι για να λέμε για την καμπάλα και την ΠΔ έτσι για πλάκα, αλλά για να δούμε τι έγινε με την απόδοση του όρου "Ελοχίμ" Αυτός είναι ο λόγος όλης αυτής της φασαρίας. Και για να το καταλάβουμε αυτό το σημείο, πρέπει να ασχοληθούμε αμερόληπτα και προσεκτικά, πως να το κάνουμε.
Πάμε στην σελ.58....
Την διαβάσαμε προηγουμένως; Τότε πιστεύω κατάλαβες καλύτερα τώρα. Αν προσθέσεις και τη λέξη "πάντα" που ξέχασες να βάλεις στην παράθεσή σου, θα καταλάβεις ακόμα καλύτερα.Προχωράω λοιπόν.
Παλι τι μας ενδιαφέρει τι λένε οι εβραίοι και μας το αναφέρει συνεχώς;
Μα βρε φίλη μου καλή είναι σαν να ερευνούν οι Εβραίοι τα Ορφικά κείμενα, και κάποιος που θέλει να ερμηνεύσει κάτι από εκεί να λέει : "Σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες..." . Εάν λοιπόν αυτοί που τον ακούνε ενίστανται λέγοντάς του " Τι μας ενδιαφέρει τι λένε οι έλληνες και μας το αναφέρεις συνεχώς; " δεν είναι άτοπο;
Για τα Ορφικά κείμενα μιλάει ο άνθρωπος, δεν θα αναφέρει τι λένε οι έλληνες; Έτσι κι εδώ.
Μετά παμε στην σελ.73
Αυτή ειδικά η σελίδα, εάν διαβαστεί ολόκληρη και σε συνάρτηση με τα υπόλοιπα, σαρώνει κάθε σκιά. Απορώ με την απορία σου.
Στην 132 ομως ειναι ξεκάθαρος,η αυθεντική θεολογια της ΠΔ είναι η Καμπαλα(δεν κάνει διαχωρισμό),απλα οι πατέρες έδωσαν συγκεκριμένη θεολογία,συγκεκριμένη χριστιανική παιδεια (αφου έριξαν στο πυρ το εξωτερον τον ελληνισμό και απέκρυψαν την εβραική θεολογία)(!!!!!!!!)
Ξαναδιάβασε και αυτή τη σελίδα αν έχεις την καλοσύνη προσπαθώντας να δεις τα πράγματα λιγότερο καχύποπτα. Δώσε μια ευκαιρία και στην άλλη άποψη, που δεν είναι επικίνδυνη σε καμία περίπτωση για την Χριστιανική μας συνείδηση.
Και στο κάτω κάτω εφόσον η θεολογία της ΠΔ(που την συνδέει με την Καμπάλα) και η αγγελολογία της Καμπαλα μιλάει για τους "ελοχιμ",αυτός δέχεται τι λέει η Καμπάλα;
Αν και ομολογώ ότι δεν κατάλαβα τι ακριβώς εννοείς εδώ, θα σου πω ότι κατά τη γνώμη μου αυτός απλά ερευνεί. Και το κάνει καλά.
Όμως για να είμαι απόλυτα ειλικρινής απέναντι σε όλους όσους διαβάζουν τα θέματα αυτά, θα πω ότι πράγματι διακρίνω έναν τόνο αποδοκιμασίας ως προς την ιερότητα της ΠΔ για εμάς τους Χριστιανούς από το Λιακόπουλο.
Το "ζουμί" της όλης στάσης του είναι το εξής:
" Είναι η ΠΔ ιερή γραφή, επειδή έτσι το θέλησε ο Θεοδόσιος; Οκ, κάνω υπακοή, αλλά εφόσον είναι, μάθετε και από που προέρχεται και τι θεολογική εμβάθυνση της προσδίδουν
οι συγγραφείς της, οι Εβραίοι ραββίνοι δηλαδή. Και αφού είναι η μετάφραση των κειμένων θεόπνευστη, άρα τα πρωτότυπα δεν είναι; Οπότε ας μην εξάπτεστε όταν σας φέρνω τους όρους Ελοχίμ κλπ (με την σημασία όμως που έχουν για τους συγγραφείς των κειμένων) μέσα από το Ζοχάρ την καμπαλά κλπ, γιατί αυτά είναι τα αρχικά κείμενα από τα οποία προέκυψε η δική μας ΠΔ και αποτελούν την θεολογική της εμβάθυνση σύμφωνα με τους συγγραφείς των."
Από αυτό το σκεπτικό καταλήγουμε σε μία διαπίστωση και μία ερώτηση, όπως το βλέπω εγώ.
Η διαπίστωση είναι ότι έχει δίκιο όσον αφορά τον όρο Ελοχίμ, και ως προς αυτό έχω πειστεί, όποιος δεν έχει πειστεί, ας πάρει να διαβάσει το βιβλίο και τα ξαναλέμε.
Η ερώτηση που προκύπτει είναι "μήπως τελικά δεν πρέπει να θεωρούμε και τόσο ιερή την ΠΔ; Μήπως μας την κότσαραν κάποια στιγμή για λόγους που πρέπει να ψάξουμε να τους βρούμε; Μήπως η ενασχόληση με αυτήν οδηγεί σε σκοτεινά μονοπάτια όπως η καμπαλά κλπ;"
Δεν ξέρω αν το αποδίδω σωστά όμως δεν μπορώ να πω ψέμματα και να προσποιηθώ ότι δε μου γεννιούνται αυτές οι απορίες όσο το ψάχνω.
Και επειδή ουδείς αλάνθαστος, δεν ξέρω αν έχω τις απαντήσεις αυτές που θα αναπαύσουν και εμένα και όλους τους Ορθοδόξους, επειδή το ζήτημα είναι πολύ λεπτό και πιθανός λάθος χειρισμός μπορεί να έχει άσχημη κατάληξη.
Ο Λιακόπουλος πάντως λέει ότι αναπαύτηκε με το λόγο του καθηγητή που του είπε "Δημοσθένη παιδί μου, δεν θεωρούμε την ΠΔ ιερό βιβλίο επειδή όλα όσα γράφει μέσα είναι σωστά. Τη θεωρούμε ιερή για το σύνολο εκείνων που μας προσφέρει".
Ομολογώ είναι πολύ καλή ρήση αυτή και με αναπαύει εν μέρει κι εμένα, γιατί θεωρώ ότι δεν πρέπει με τίποτα να απαξιώσουμε την ΠΔ σαν κάτι κακό και βλαβερό. Απεναντίας πιστεύω ότι είναι πολύ ωφέλιμη, και γι αυτό μας βεβαιώνουν όχι τόσο οι αναφορές που υπάρχουν μέσα της για τον αναμενόμενο Μεσσία, αφού θα μπορούσε να πει κάποιος ότι οι εβραίοι που την έγραψαν ακόμα περιμένουν το δικό τους Μεσσία (άλλο αν οι Προφήτες ξέραν για το Χριστό μας- οι ραββίνοι και οι γραφιάδες που έγραψαν τα κείμενα όμως ήξεραν;), όσο οι αναφορές του ίδιου του Χριστού και των Αποστόλων στα κείμενά της.
Καταλήγω λοιπόν στην προσωπική μου άποψη ότι ναι μεν πρέπει να λαβαίνουμε ως ιερή την ΠΔ, όμως όχι ισάξια με την ΚΔ, όπως την όρισαν οι κανόνες της Λαοδικείας (αφού δεν βλέπουμε κανέναν διαχωρισμό να γίνεται μεταξύ τους στους κανόνες αυτούς, ούτε καμιά διαφορετική αξιολόγηση), και πρέπει όταν τη διαβάζουμε να έχουμε την κριτική μας ικανότητα σε επαγρύπνηση ώστε να ωφεληθούμε και όχι να μπερδευτούμε.
Πιστεύω επίσης ότι πράγματι κάτι ύποπτο έγινε στη Λαοδικεία και ότι ήρθε ο καιρός να αποκατασταθεί η αλήθεια ώστε να εκλείψουν άπαξ δια παντός οι σκιές πάνω και από αυτό το θέμα, μαζί με το βασικότερο, να μαθευτεί η πραγματική ιστορία του κόσμου ώστε οι άνθρωποι να καταλάβουν ποιοι κινούν τα νήματα από το παρασκήνιο για χιλιετίες τώρα και ποιανού το σχέδιο εκτελούν.
Ό,τι σχέδιο όμως και να εκτελούν,
"θέλουν δε θέλουν τελικά προωθούν το σχέδιο του Θεού"
π. Παϊσιος.