Αγοράζεις με πιστωτική/χρεωστική Κάρτα; Ακόμη και τα ανώνυμα μεταδεδομένα των συναλλαγών σου, αποκαλύπτουν την ταυτότητά

1
Η μελέτη αυτή αποδεικνύει ότι όσα κατά καιρούς έχουμε ακούσει από τους Κυβερνώντες μας (βλ. Παπανδρέου, Ραγκούσης, Ντόλιος, Τζωρτζάκης, Βολουδάκης, Αθανασίου, Τζάκρη, Κατρούγκαλος, Κουρουμπλής και όσοι επακολουθήσουν) για την Κάρτα του Πολίτη, περί «ασφάλειας προσωπικών δεδομένων», «προστασίας ιδιωτικότητας», «απόλυτο σεβασμό στην προσωπική ζωή των πολιτών» κλπ κλπ είναι ευσεβείς πόθοι, ευφυολογήματα και τελικά πνευματώδεις αφορισμοί!

phpBB [video]


Μελέτη του Πολυτεχνείου της Μασσαχουσέτης (ΜΙΤ): Νέα αναλυτική μέθοδος προσδιορίζει την ταυτότητα του ατόμου, με ακρίβεια 90%, όταν κάνει συναλλαγές με χρεωστική/πιστωτική Κάρτα, χωρίς καν να γνωρίζει το όνομα του χρήστη της Κάρτας ή τον τραπεζικό του λογαριασμό ή τον αριθμό της Κάρτας του!!!




Οι αγοραστικές σας συνήθειες μπορούν να αποκαλύψουν ποιος είστε, ακόμα και όταν είστε ένας από τους εκατομμύρια ανώνυμους πελάτες σε μια βάση δεδομένων με ανώνυμες συναλλαγές πιστωτικών καρτών, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δείχνει πως τα λεγόμενα «μεταδεδομένα» μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να παρακάμψουν την προστασία της ιδιωτικής σας ζωής στις εμπορικές αλλά και στις κυβερνητικές βάσεις δεδομένων.

Ερευνητές από το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ), έγραψαν στο περιοδικό Science ότι ανέλυσαν ανώνυμες συναλλαγές μέσω πιστωτικών καρτών 1,1 εκατομμυρίων ατόμων. Χρησιμοποιώντας μια νέα αναλυτική φόρμουλα, και χρησιμοποιώντας μόνο τέσσερα τμήματα των δευτερογενών πληροφοριών μεταδεδομένων όπως η τοποθεσία ή ο χρόνος συναλλαγής, μπόρεσαν να προσδιορίσουν τις μοναδικές επιμέρους αγοραστικές συνήθειες του 90% των ανθρώπων που συμμετέχουν, ακόμα και χωρίς τα ονόματα των καταναλωτών ή τους αριθμούς των λογαριασμών τους ή άλλα προφανή αναγνωριστικά.

«Εμείς δημιουργήσαμε έναν τρόπο για να βρούμε τι είναι αυτό που σας προσδιορίζει ως άτομο, πόσα δεδομένα χρειάζονται σας κάνουν να ξεχωρίζετε στο πλήθος», δήλωσε ο αναλυτής δεδομένων του MIT Yves-Alexandre de Montjoye, ο οποίος ηγήθηκε της μελέτης. «Αυτό αγγίζει το θεμελιώδες όριο των στοιχείων προς ανωνυμοποίηση».

Οι ερευνητές βασίστηκαν σε στοιχεία αγορών κατά τη διάρκεια μιας περιόδου τριών μηνών από τους αγοραστές σε 10.000 καταστήματα, τα οποία δόθηκαν από μια ανώνυμη τράπεζα μιας άγνωστης χώρας. Κάθε συναλλαγή είχε χρονοσήμανση με την ημερομηνία αγοράς, και συνδεόταν με ένα κατάστημα.

Ακόμη και με τόσο λίγα στοιχεία, μπορούν εύκολα να εντοπίσουν την αγοραστική συμπεριφορά ενός ατόμου. «Κάναμε όλα όσα θα πρέπει να κάνουμε για να βρούμε ένα συγκεκριμένο πρόσωπο μέσα στα στοιχεία, αλλά εμείς δεν προσπαθήσαμε να επισυνάψουμε ένα συγκεκριμένο όνομα σε αυτά τα δεδομένα», δήλωσε ο κ Montjoye.

Τα συμπεράσματα αυτής της μελέτης αποτελούν την πιο πρόσφατη ένδειξη ότι εκθέτουμε τους εαυτούς μας περισσότερο από ό,τι πιθανώς συνειδητοποιούμε μέσα από τα σχέδια των ψηφιακών συναλλαγών μας, από τη χρήση εφαρμογών για smartphone κινητό έως τις κλήσεις του κινητού μας τηλεφώνου. Περίπου το 60% των πληρωμών στις ΗΠΑ γίνονται με πιστωτικές κάρτες, επίσης οι πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου ανέρχονται σε περίπου 1 δις δολάρια το χρόνο, σημειώνουν οι ερευνητές. Μόλις απομονωθεί το καταναλωτικό πρότυπο αγορών ενός ανθρώπου, είπαν οι ερευνητές, ο αναλυτής μπορεί να βρει το όνομα του εν λόγω προσώπου, ταιριάζοντας την καταναλωτική του συμπεριφορά με άλλες δημόσια διαθέσιμες πληροφορίες, όπως τα προφίλ στο Linkedin και στο Facebook, τα μηνύματα στο Twitter τα οποία περιέχουν ώρα και τοποθεσία, και τις εφαρμογές των κοινωνικών μέσων στις οποίες κάνουν οι χρήστες «check-in», όπως το Foursquare.

Η νέα τεχνική θα ενδιαφέρει πολλές επιχειρήσεις ερευνών, διαφημιστικές εταιρείες, λιανοπωλητές και επαγγελματικές ενώσεις που δημιουργούν αλλά και αγοράζουν εκτενείς βάσεις δεδομένων για την παρακολούθηση των πελατών τους και την καλύτερη στοχευμένη διαφήμιση.

Η έρευνα του MIT έχει δείξει ότι «είναι πολύ, πολύ, πολύ δύσκολο να αρθεί η δυνατότητα εντοπισμού των ανθρώπων σε αυτά τα σύνολα δεδομένων, κυρίως των οικονομικών δεδομένων», δήλωσε ο Joseph Hall, επικεφαλής τεχνολόγος στο «Κέντρο για τη Δημοκρατία και την Τεχνολογία», έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό που μελετά την προστασία της ιδιωτικής ζωής και τα θέματα των δεδομένων. Αυτός δεν συμμετείχε στο έργο. «Μεσίτες δεδομένων που αγοράζουν και συλλέγουν πολύ μεγάλες ποσότητες πληροφοριών όπως αυτές, έχουν τη δυνατότητα να πάρουν χιλιάδες δεδομένα και να τα ταυτίσουν με συγκεκριμένους ιδιώτες.»

Τα συμπεράσματα αυτής της έρευνας θα δώσουν τροφή στις συζητήσεις για τη μαζική συλλογή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα από τα κυβερνητικά προγράμματα παρακολούθησης/επιτήρησης. Η έρευνα αυτή συνδυάζει μεταδεδομένα κινητών τηλεφώνων με ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων των πληροφοριών πιστωτικών καρτών, δηλώνουν αρκετοί ειδικοί ερευνητές στην προστασία των δεδομένων της ιδιωτικής ζωής.

«Πιστεύουμε ότι τα μεταδεδομένα των συναλλαγών δεν είναι τόσο σημαντικά όσο είναι το περιεχόμενο των συναλλαγών, αλλά τελικά αποδεικνύεται ότι είναι εξαιρετικά αποκαλυπτικά», είπε η ειδική στην κυβερνοασφάλεια Susan Landau του Πολυτεχνείου Worcester της Μασσαχουσέτης (Worcester Polytechnic Institute in Massachusetts), η οποία δεν συμμετείχε στο πρόγραμμα. «Ελάχιστα bit δεδομένων σε συνδυασμό με τα δεδομένα που έχουμε σκορπίσει σε άλλα μέρη δημιουργούν πραγματικά πορτρέτα.»

Τον περασμένο Νοέμβριο, για παράδειγμα, η εταιρεία “διαμοιρασμένων διαδρομών” (ride-share company ) Uber αποκάλυψε ότι είχε συνδυάσει τα αρχεία των πελατών της που την χρησιμοποίησαν αργά το βράδυ για τις μετακινήσεις τους σε μεγάλες πόλεις, με αναφορές εγκλημάτων αυτών των πόλεων, για να υπολογίσει την πιθανότητα οι χρήστες των υπηρεσιών μετακίνησης του Σαββατοκύριακου να επισκέπτονταν πόρνες.

Στο ίδιο πνεύμα, οι ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Cambridge του Ηνωμένου Βασιλείου ανέφεραν το 2013 ότι το σχέδιο/μοτίβο (pattern) με το οποίο δημοσιεύουν τα “Likes” οι χρήστες του Facebook, ακούσια εκθέτει τις πολιτικές και θρησκευτικές τους απόψεις, εάν κάνουν χρήση ναρκωτικών, εάν έχουν χωρίσει και τη σεξουαλικότητά τους. Νωρίτερα αυτό το μήνα, οι ψυχολόγοι του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Riverside ανέφεραν ότι αυτά τα “Likes” είναι πιο ακριβής τρόπος κατανόησης της προσωπικότητας ενός ατόμου, από την αξιολόγηση από τους στενούς του φίλους.




Στη μελέτη του MIT, οι ερευνητές μπορούν να καταλάβουν ποιες συναλλαγές αφορούν γυναίκες και ποιες άνδρες, μόνο και μόνο από τον χρόνο που διαθέτουν σε διάφορα καταστήματα. Επίσης, μπορούν να εντοπίσουν τους ανθρώπους υψηλότερης εισοδηματικής τάξης. Η μέθοδός τους μπορεί να εφαρμοστεί σχεδόν σε κάθε σύνολο δεδομένων που καταγράφει συμπεριφορές, είπαν.

«Έχουμε αυτά τα μοναδικά σχέδια/μοτίβα (patterns) συμπεριφοράς που μας προσδιορίζουν,» δήλωσε ο επιστήμονας Ηλεκτρονικών Υπολογιστών του MIT Alex Pentland, ο οποίος συμμετείχε στη μελέτη. «Εμφανίζονται σε όλα τα δεδομένα, όπου υπάρχει διαφοροποιημένη συμπεριφορά η οποία αλλάζει με την πάροδο του χρόνου. Το μοτίβο σας θα είναι διαφορετικό και εγώ θα μπορώ να σας εντοπίζω», είπε.

id-ont.blogspot.gr
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !
Απάντηση

Επιστροφή στο “Νέα από το Κράτος του Μεγάλου Αδελφού”

cron